Tesla Model X kazanmalı, değil mi?

2 Mart 2018. Honda Civic Type R ve Ford Focus RS'in kozlarını paylaştığı ilk drag videomuzu o tarihte paylaştık. Aradan neredeyse 3 yıl geçti ve bu süreçte size birbirinden farklı otomobillerle yaptığımız yarışları izlettik.

Premium elektrikli araç satış ve servis firması E-Garaj iş birliğiyle yaptığımız son yarışta ise şimdiye kadar hep içten yanmalı motorlarla sınırlı gride sıfır emisyonu çıkardık. Hatırlamak isteyenler Emir Tunçyürek'in kanalındaki drag yarışına ve yayınladığımız rolling ve fren testlerine (hemen aşağıda) göz atabilirler.

Petronas'ın elektrikli otomobiller için geliştirdiği e-sıvısı Iona katkılarıyla gerçekleştirdiğimiz drag serimizin bu bölümünde ise odağımızı bir başka EV grubuna çevirdik: premium SUV. İsterseniz hızlıca yarışan beş aracı tanıyalım.

Yarıştaki araçlara sırasıyla bakacak olursak, bir adet HSE donanım paketine sahip Jaguar I-Pace var. 400 bg güç, 696 Nm tork üreten bu makinenin donanım paketini söylememizin sebebi ise gridde bir de SE donanımlı I-Pace bulunması. İki Jaguar'ın arasında 408 bg güç, overboost ile 664 Nm tork üretebilen Audi e-tron 55 quattro yer alırken beşinci ve son cepte, 503 bg güç ve 660 Nm tork üretebilen ve Insane modu bulunan bir Tesla Model X P90D yer alıyor.

Kağıt üzerinde Tesla Model X'in çok rahat kazanması gerekiyor ancak yarışımızda çeşitli aksilikler yaşandı. Heyecanı bozmamak adına lafı daha fazla uzatmıyoruz ve sizi video ile baş başa bırakıyoruz. İyi seyirler!