Green NCAP'in 2024 yılındaki üçüncü verimlilik testi kapsamında altı otomobil analiz edildi: üç adet elektrikli (BYD Seal U, Kia EV6 ve Toyota bZ4X), iki benzinli (Kia Ceed ve Volkswagen Taigo) ve bir dizel (Peugeot 308). Elektrikli araçların hepsi beş yıldız alırken, içten yanmalı modellerde durum biraz daha karışık.
BYD Seal U; sıfır egzoz emisyonu ve enerji verimliliği sayesinde ortalama %93 puan elde etti. Araç, 11 kW'lık şarj sırasında enerjisinin yaklaşık %87'sini elektrik prizinden çekebildiğini kanıtladı. Kia EV6 ise ortalama %94 puanla beş yıldız aldı. Özellikle şarj işlemi sırasında, BYD'den çok daha düşük enerji kaybı yaşadı.
Toyota bZ4X, ortalama %97 puan alarak bu test grubunun zirvesine yerleşti. Tüm çevre kategorilerinde, özellikle de verimlilikte puan toplayan Japon, şebekeden aküye %90,4'lük iyi bir çıkış elde etti.
İçten yanmalı adaylara geldiğimiz zaman, BlueHDi dizel motorlu Peugeot 308 3 yıldız ve ortalama %55 puan alabildi. Dizel motor, makul yakıt tüketimi ve kirletici emisyonlar üzerindeki kontrolü ile ikna edici görünüyor. Volkswagen Taigo da ortalama %53 puanla 3 yıldız aldı ve yakıt verimliliği açısından 10 üzerinden 5,2 puan topladı.
Kia Ceed %37 ortalama puanla sadece 2 yıldız aldı çünkü “çevresel performansı emisyon azaltımı ve yakıt ekonomisi açısından daha fazla iyileştirmeye ihtiyaç duyuyor”.