Denza Z9 GT isimli bu yeni güzelliğe uzun uzun baktıkça, Çinlilerin sadece Avrupalı otomobilleri taklit ettikleri günler iyice geçmişte kalıyor. Sektörün en büyüklerinden biri hâline gelen BYD, yakında Porsche Panamera ve Porsche Taycan'a meydan okuyacağı, plug-in hibrit veya 965 bg tam elektrikli motor seçeneklerine sahip lüks bir model ile karşımızda.

Halihazırda Çin'de 42,500 €'nun (yaklaşık 1.6 milyon ₺) biraz üzerinde bir başlangıç fiyatıyla satışa sunulan Denza Z9 GT, BYD'nin lüks markası Denza'nın Avrupa pazarına açılan ilk modellerinden biri olacak. Bir station wagon ile bir "Shooting Brake" arasında kalan etkileyici tasarımı, 5.19 metrelik uzunluğunu fazlasıyla dolduruyor.

Denza Z9 GT
Denza

Denza Z9 GT

Yuvarlak hatlı modern tasarım, eski Audi ve Alfa Romeo tasarımcısı Wolfgang Egger'in kaleminden çıkıyor ve uzatılmış ön farları ile boyutlarını örtbas etmeyi başarıyor. Hemzemin kapı kolları ve opsiyonel kameralı aynaları gibi Çinli otomobillerde görmeye alıştığımız sayısız özelliğe sahip olduğunu da belirtelim.

Denza Z9 GT
Denza

Denza Z9 GT

Denza Z9 GT'nin iç mekanı, gösterge panelindeki beş bağımsız ekranla öne çıkıyor. Biri dijital göstergeleri kapsarken, konsolun ortasındaki devasa ekran multimedya görevlerini üstleniyor. Ön yolcunun işletim sistemine ulaşması ve film/dizi izleyebilmesi için yerleştirilen üçüncü ekran da standart olarak sunuluyor. Diğer iki ekran ise, yan aynalar yerine kullanılan kameraları görüntülemek için sağ ve sol kapılarda birer adet olacak şekilde yerleştirilmiş.

Denza Z9 GT Çin'de plug-in hibrit ve tam elektrikli olmak üzere iki versiyonda sunuluyor. PHEV, e3 platformunu ve beşinci nesil DM hibrit sistemini benimsiyor. 2.0 litrelik benzinli motor 207 bg güç sunarken, üç adet elektromotor sayesinde toplam güç 870 bg ulaşıyor. 0'dan 100 km/s'e 3.6 saniyede çıkan bu versiyon, 38.5 kWh LFP bataryası sayesinde elektrikli sürüşte 200 km menzile sahip.

Denza Z9 GT
Denza

Denza Z9 GT

Hava girişlerinin küçültüldüğü elektrikli Z9 GT'ye geldiğimizde ise, toplamda 965 bg üreten üç elektromotorlu bir kurulum görüyoruz. e-Platform 3.0 Evo üzerinde yükselen model, 0'dan 100 km/s'e 3.4 saniyede ulaşıyor ve 100 kWh kapasiteli bataryası sayesinde (CLTC döngüsünde) 630 km menzil sunuyor.