City Transformer, şehir içi mobilitede önemli bir inovasyon sunuyor. Gerekli durumlarda "genişleyebilen" ve "daralabilen" yeni CT-2, tekerlek açıklığını değiştirebilen bir sistem sayesinde hem dar sokaklara hem de geniş yollara uyum sağlayabiliyor. İsrailli şirket, bu tasarımı ilk kez 2021 yılında IAA Fuarında sunmuştu.

O dönem tanıtılan CT-1 üzerinde yapılan çalışmalar sonucu ortaya çıkan CT-2, 2.50 metre uzunluğa ve 1.53 metre yüksekliğe sahip. Standart hâlde 1.30 metre olan teker açıklığı, istenildiği zaman 1.00 metreye kadar daraltılabiliyor. Tahmin edebileceğiniz üzere, 90 km/s seviyesindeki azami hıza yalnızca 1.30 metrelik moddayken ulaşabiliyorsunuz. 1.00 metrelik modda, aracın devrilme tehlikesine karşı son hız sınırlandırılmış.

Galeri: City Transformer CT-2

Prototipte olduğu gibi CT-2 de arka arkaya iki koltuk ve her iki tarafta elektrikli camlara sahip kapılar sunuyor. İçeride, merkezi bir multimedya ekranına yer verilen şehir otomobili, sağda bir cep telefonu tutucusuna sahip.

Hız sabitleyici, ses sistemi ve telefon bağlantısı kontrolleri direksiyon simidinde yer alıyor. Işıklar, silecek kolu ve göstergeler geleneksel kollarla çalıştırılırken, vites konumu (P, N, R, D ve B) gösterge panelinin sağ tarafındaki döner düğmeye atanmış. "Dar" ve "Geniş" sürüş modları ise sol tarafa yerleştirilmiş.

City Transformer CT-2
THE POP BOX

City Transformer CT-2

Geniş bir bagaj kapağına sahip olan prototipin aksine CT-2, bölünmüş bir bagaj kapağına sahip. İlginç bir tercihle, arazi araçlarından tanıdık gelebilecek şekilde üst kısım yukarı doğru açılırken alt kısım aşağı doğru açılıyor. Arka koltuk aşağı katlandığında ise 450 litrelik bir bagaj hacmi elde ediliyor (arka koltuk çıkarıldığında 500 litre).

Güç ünitesi, arka aksta bir değil iki elektromotordan oluşuyor. Toplam güç 20 bg'ye kadar çıkabiliyor ve anlık olarak 30 bg güç sağlanabiliyor. En yüksek hız "Şehir" (dar) modunda 40 km/s ve "Performans" (geniş) modunda 90 km/s'e kadar çıkabiliyor.

“Gerçek” bir elektrikli otomobilde olduğu gibi, bu motorların gücü NMC kimyasına sahip bir lityum-iyon bataryadan geliyor. Yalnızca 48 volt gerilime ve 15 kWh'lik bir depolama kapasitesine sahip olsa da WMTC motosiklet döngüsünde 180 km menzil vadediliyor. Klima açıldığında ise şarjınız 120 km'de bitiyor.

Aracı ev prizinden şarj etmek isterseniz, 3,3 kW gücünde 4 saat 30 dakikalık bir şarj süresi görüyoruz. Ancak, 3,3 kW sadece trifaz alt yapılarda sunulduğu için normal şartlarda 2,3 kW'a kadar güç çekilebilir.