Avrupa pil sektörü epey sancılı bir dönemden geçiyor. Otomobil üreticileri, müşteri talebindeki yetersizlik sebebiyle elektriğe geçiş planlarını erteliyor veya yavaşlatmak zorunda kalıyor. Elektrikli araç üretimi azaldıkça da üretilmesi gereken batarya sayısı azalıyor ve pil üreticilerinin birim maliyeti artıyor.

Volkswagen, Stellantis ve Mercedes şimdiden geri adım attı ve PowerCo ve ACC gibi markalar, yeni batarya fabrikalarının inşasını durdurdu. Saf elektriğin gelecek için en iyi seçenek olduğuna en çok inanan markalardan biri olan Volvo bile ancak "yeterli müşteri talebi ve ticari imkanlar sağlanırsa" elektrik planlarının gerçekleşebileceğini söyledi.

 

Bu süreçte zor durumda kalan ve mali yükü azaltmak için önlem almak zorunda kalan Northvolt, Avrupa'nın en büyük batarya üreticisi. Yukarıda adı geçen Avrupalı üreticilerle (özellikle Volvo ve Volkswagen) çok sayıda ortaklığı bulunan Northvolt, birkaç hafta önce hesaplarını düzene sokmak için büyük bir yeniden yapılanma gerçekleştirmek zorunda olduğunu açıklamıştı.

Geçtiğimiz günlerde yapılan yeni bir açıklamayla, firmanın en büyük tesisi olan Skelleftea'daki (İsveç) Northvolt Ett Upstream 1'de üretimin askıya alınacağı ve personel kadrosunda küçülmeye gidileceği belirtildi. Buna ek olarak, Polonya'daki fabrikaları yönetmek için yeni ortaklar aranacak ve katot malzemesi üretimi için İsveç'teki tesislerden biri satılacak.

Ancak, NOVO'ya (Volvo ile ortak bir girişim) ait İsveç tesisleri ile Almanya'daki Northvolt 3 ve Kanada'daki Northvolt 6 tesislerinin şu an için normal şekilde çalışmaya devam edeceğini belirtelim.