Xiaomi, otomotiv dünyasına oldukça hızlı bir giriş yaptı. Ana üssü olan Çin'de, SU7 isimli modelinin ilk üretim örneklerinin tamamını satmayı başarmıştı. Pirinç pişirme makinesinden masa lambasına kadar her şeyi üreten Xiaomi, otomotiv dünyasına da ismini altın harflerle yazdırmaya çalışacak.

Xiaomi, önümüzdeki 10 yıl içerisinde adını en büyük otomobil üreticileri arasına yazdırmaya çalışacak. Bunun için de her şeyi göze almış durumda. Geçtiğimiz günlerde Bloomberg'e konuşan CFO Alain Lam, elektrikli otomobile olan talebin düşmesine rağmen markanın Avrupa'ya girmekte ısrarcı olduğunu söyledi.

Galeri: Xiaomi SU7 ve SU7 Max

Eski Credit Suisse yöneticisi olan Lam, Xiaomi'nin "kararlılıktan çok büyümeye" odaklandığını ifade ediyor. Yani Xiaomi, zarar edeceğini bilse de Avrupa pazarına giriş yapmaya çalışacak.

"Büyümenin en nihayetinde kar getireceğine inanıyoruz. Yatırımlarımıza devam edecek ve sonuçlarını görmeyi bekleyeceğiz."

Xiaomi'nin ilk modelleri SU7 ve SU7 Max Çin'de resmen satışta. İki farklı batarya seçeneği ile alınabilen model, 880 km menzil sunan 101 kWh'lik büyük bataryası ile dikkat çekiyor.

Dev bataryanın altında Çinli dev CATL'in imzası bulunuyor. Tedarikçinin resmi verilerine göre batarya, sadece 5 dakikalık şarj ile 220 km menzile sahip olabilecek. 15 dakikada ise bu rakam 550 km'ye kadar çıkıyor.