Volkswagen'in elektrikli bir GTI üretme niyetinin üzerinden neredeyse 1 yıl geçti. ID. GTI Konsepti, 2026 yılında Avrupa pazarı için bir üretim modeline dönüşecek. VW, hot hatch'i Amerika'da 25.000 $ fiyatla satmak istiyor ancak maliyetleri bu kadar düşürmek henüz mümkün görünmüyor. Bu arada Motor1 İtalya'daki meslektaşlarımız Wolfsburg'daki büyük patronla içten yanmalı motoru olmayan ilk GTI hakkında bir sohbet gerçekleştirdi.

Thomas Schäfer elektrikli GTI'ı övme fırsatını kaçırmadı ve süspansiyon ve şasisinin bugün satışta olan içten yanmalı modellere kıyasla "daha yüksek bir seviyede olacağını" söyledi. Amaç "sadece performanstan ibaret olmayan" ama "sürmesi daha da heyecan verici" bir otomobil üretmek. VW'den üst düzey bir yetkili ayrıca otomobilin "GTI e-sound" özelliğine sahip olacağını, yani hoparlörlerden yapay motor gürültüsü duyacağımızı belirtti.

Volkswagen ID. GTI Konsepti (2023)

Volkswagen ID. GTI Konsepti (2023)

Belirtmekte fayda var ki, ID. GTI Konsepti elektrikli bir Golf GTI'ın değil, daha küçük bir otomobilin ön gösterimini yaptı. Geçen yıl Münih'te düzenlenen IAA Mobility'de sergilenen bu konsept, Polo boyutlarında bir hatchback olan "ID. 2all" konseptini temel alıyordu. Kompakt otomobil, 204 bg güç sunan bir GTI versiyonuyla satılmaya devam ediyor.

Mk7 tabanlı modelden sonra bir başka tamamen elektrikli Golf'ün, Mk9'un çıkması planlanan 2030 yılından önce gelmesi mümkün görünmüyor. Mevcut Mk8.5 Golf, iki neslin beraber satılmasında sorun görülmediği için 2035 yılına kadar hayatta kalabilir. Golf bu yıl 50 yaşına giriyor ve GTI ismi de 2025 yılında aynı yaşa ulaşacak.

Teknik olarak üretilen ilk GTI, 1976 yazında üretim hattına giren Scirocco GTI'dı. Ardından, aynı yılın sonbahar aylarında ilk Golf GTI ile tanıştık. Ancak VW, ilk Golf GTI'ı 1975 yılında Frankfurt'ta düzenlenen IAA fuarında tanıttı.

Volkswagen ID. GTI Konsepti (2023)

Volkswagen ID. GTI Konsepti (2023)

Wolfsburg'daki GTI Fan Fest'te sahneye çıkan Schäfer, Motor1 İtalya'ya VW'nin "[benzinli GTI'ın] ruhunu elektrik çağına" aktarabileceğini söyledi. Bu üç ikonik harf Grand Touring Injection'ı temsil ediyor ve buradaki I harfi benzinli motorun enjeksiyon sistemine işaret ediyor. Yüksek performanslı EV'lerde ise, "I" harfinin bir "şimşek" ile değiştirileceği belirtildi.

Aynı röportaj sırasında VW'nin başındaki isim, Alman otomobil üreticisinin 2030 yılına kadar Avrupa'daki yıllık satışların en az %80'ini elektrikli otomobillerin oluşturmasını istediğini yineledi. Bentley, Porsche ve Audi gibi VW Grubu lüks markaları da yakın zamanda elektrikli araç hedeflerini revize ederek gazlı araçların başlangıçta tahmin edilenden daha uzun süre piyasada kalacağını kabul ettiler.