Audi'nin Çin'deki pazar payını artırma çabası devam ediyor. Yılın ilk 6 ayında bölgede ancak 10.000 adet satış gerçekleştirebilen Alman üretici, Çinli rakiplerinin ardında kalmış durumda. Ortaya atılan yeni iddialara göre Audi, bu konu hakkında önemli bir karar aldı.
Automotive News Europe'un haberine göre Audi, Çin'deki elektrikli otomobillerinde efsanevi dört halka logosunu kullanmayacak. Konuya yakın kaynakların iddialarına göre Alman markanın yönetim katı şu anda "marka görüntüsünü" mercek altına almış. Bu karar, Audi'nin Çinli ortağı SAIC ile birlikte alınacak.
Galeri: 2024 Audi RS E-Tron GT Performance
Farklı iddialara göre Audi'nin gelecekte Çin'de satışa sunacağı "Purple" kod adlı yeni elektrikli otomobil serisi değişimin yaşanacağı ilk model ailesi olacak. Bu modellerin "Audi" ismini taşıması olası görünüyor.
Purple serisi hakkında elimizde çok fazla bilgi yok. Lakin Audi, serinin ilk konseptini Kasım ayında gösterecek. Markanın Çin'deki yeni rotasını belirleyecek model ailesinin, 2030 yılına kadar 9 farklı modelden oluşması bekleniyor.
Audi, şimdilik konuyla ilgili herhangi bir açıklama yapmadı. Fakat SAIC, yöneltilen sorulara "tüm elektrikli otomobiller gerçek Audi DNA'sını taşıyacak" cevabını vermiş.
Bakalım Audi bu değişiklik ile Çin'de istediği satış rakamlarına ulaşabilecek mi?