Batarya teknolojisi, elektrikli otomobiller için oldukça büyük önem arz ediyor. Yeni nesil bataryalar sayesinde elektrikli otomobillerin menzili artarken, maliyetleri de azalıyor. Fakat yeni nesil bataryalar dahi, kullanıcıların bazı isteklerini karşılama konusunda yetersiz. Bu nedenle de dünyanın en büyük batarya üreticileri, bu konudaki AR&GE çalışmalarını sürdürüyor.

Bataryalar, üç ana bileşenden oluşuyor. Biri anot, biri katot olan iki elektrot ve bu iki elektrot arasında yük taşıyan bir elektrolit. Bu bileşenlerin üretimi için kullanılan materyaller de, bataryanın ne kadar enerji depolayabileceğini ve maliyetini belirliyor.

Bu konuda çığır açan ilk adım Tesla'dan gelmişti. 2020 yılında Tesla, "kuru kaplama" yöntemi ile birlikte bataryaların kapasitesini artırmayı ve maliyetini düşürmeyi başarmıştı. Lakin Tesla, bunu sadece pilin anot elektrotunda kullanabildi.

LG Energy Solution ise, bunu iki elektrota da uygulamaya başlıyor.

Geçtiğimiz günlerde Bloomberg ekibine konuşan LG Energy Solution CTO'su Kim Je-Young, batarya teknolojileri için 2028 yılının kritik olacağını öne sürdü. Je-Young'a göre 2028'de önemli bir eşik atlanacak.

"Kuru kaplama konusunda tüm rakiplerimiz değerlendirildiğinde LG zirvede. Biz bu işleme 10 yıl önce başladık."

LG'nin ana planı, bu yılın dördüncü çeyreğinde üretim hattını genişletmek. Genişleyecek hat kuru kaplama sürecini standart haline getirecek. 2028 yılında tamamlanacak proje, aynı yıl resmi olarak üretime geçmiş olacak. Je-Young'a göre sadece bu değişim, batarya maliyetlerinde yüzde 17-30 arasında bir düşüş sağlayacak.

Standart kaplama işlemi, yoğun enerji kullanımı nedeniyle oldukça maliyetli. Elektrotlar öncelikle zehirli kimyasallara batırılıyor, ardından 200 dereceye kadar ısıtılan fırınların içerisinde yaklaşık 100 metre yolculuk yapıyor.