Rivian'ın R1T pickup ve R1S SUV modelleri henüz birkaç yıldır piyasada olmasına rağmen bazı önemli iyileştirmelerin zamanı gelmişti. Görsel değişiklikleri fark etmek için bir Rivian süper hayranı olmanız gerekecek, ancak buzdağının görünmeyen kısmında pek çok yenilik mevcut. Yeni bir multimedya sistemi, güncellenmiş sürücü destek teknolojisi, yeni bir üç motorlu güç ünitesi ve dört motorlu varyantta büyük bir güç artışı mevcut.

Dört motorlu güç ünitesi, 847 bg'den 1040 bg'ye kadar yükseltilmiş. Kalkış kontrolü kullanıldığında, tork çıkışı 1617 Nm'ye ulaşıyor ve Rivian, R1T için 2,5 saniyelik bir 0-100 koşusu iddia ediyor. Üç motorlu güç aktarma sistemi iki arka motoru tek bir ön motorla eşleştirerek 862 bg güç ve 1373 Nm tork üretiyor ki bu değerler fazlasıyla yeterli. Çift motorlu güç ünitesi ise değişmeden kalıyor.

2024 Rivian R1T ve R1S
2024 Rivian R1T ve R1S

Aynı zamanda bataryalar da revize edildi. Large ve Max paketlerindeki bazı yapı değişiklikleri ağırlıktan biraz tasarruf edilmesine yardımcı olurken, standart pakette yeni bir hücre kimyası kullanılıyor. Max paketinin menzili R1T'deki 660 km'den 676 km'ye yükseliyor, ancak bunun bir kısmı da yeni bir ısı pompası tasarımından kaynaklanıyor. R1 modellerinin temel elektrik mimarisi de kablolamayı ve kullanılan ECU sayısını azaltmak için revize edilmiş.

Rivian ayrıca, biraz fazla sert ve sportif olduğu için eleştirilen R1S'in süspansiyonunu da değiştirdi. Yeni yaylar, amortisörler ve hidrolik yalpalama kontrol sistemi için yeni bir kalibrasyon mevcut. Her iki model için de yeni jant tasarımları ve dört motorlu araçlar için “ultra yüksek performanslı” Michelin'ler de dahil olmak üzere yeni lastikler bulunuyor.

Hem R1S hem de R1T, 11 kamera ve beş radar ile çalışan iyileştirilmiş sürücü destek yazılımı içeren Rivian'ın yeni “Autonomy” standardına sahip. Ayrıca, gelecekteki bir yazılım güncellemesiyle otomatik şerit değiştirme işlevi ekleyecek olan isteğe bağlı bir Rivian Autonomy Platform+ paketi sunuluyor.

2024 Rivian R1T ve R1S
2024 Rivian R1T ve R1S

Tüm yeni ekipmanlara rağmen R1T'nin başlangıç fiyatı değişmeyerek 69.900$'da (2.2 milyon ₺) kalırken, R1S 75.900$'a (2.5 milyon ₺) yükseliyor. Yeni üç motorlu modeller R1T için 99.900 $ (3.2 milyon ₺) ve R1S için 105.900 $'dan (3.4 milyon ₺) başlıyor, bu da giden dörtlü motorlardan birkaç bin $ daha fazla, ancak her ikisi de daha büyük "Max batarya" ile geliyor. Dörtlü motor için fiyatlandırma henüz açıklanmadı.