Toyota, diğer üreticilerin aksine elektrikli araçlar konvoyuna atlamak için acele etmedi. Bunun yerine hibritlere odaklanarak elektrikli araçlara doğru çekingen adımlar attı. CEO Akio Toyoda, elektrikli araçların hiçbir zaman %30'luk bir pazar payını aşmayacağına inanıyor. Fakat Japon üretici, 2025 yılında piyasaya süreceği elektrikli pickup ile birlikte sert tutumundan bir nebze uzaklaşıyor.
Toyota, 2022 yılının sonlarında bir prototip olarak tanıttığı Hilux Revo BEV'in önümüzdeki yılın sonuna doğru üretime geçeceğini açıkladı. Tamamen elektrikli ticari araç, kamyonların tüm satışların %50'sinden fazlasını oluşturduğu Tayland'da monte edilecek. Toyota yeni elektrikli kamyonunun öncelikle Tayland'da üretileceğini ancak ihracat pazarlarını da düşündüğünü belirtiyor.
Galeri: Toyota Hilux Revo BEV
Teknik özellikler henüz açıklanmamış olsa da Toyota, daha öncesinde yaklaşık 200 km menzile işaret etmişti. Toyota Motor Asia'nın Genel Müdür Yardımcısı Pras Ganesh, Reuters'e yaptığı açıklamada ağırlığın bir endişe kaynağı olduğunu söyledi:
"Ne kadar fazla menzil koyarsam, o kadar fazla batarya koymam gerekir, bu da aracın ağırlığının önemli ölçüde artacağı anlamına gelir, bu da yük kapasitesinin çok daha az olabileceği anlamına gelir."
Güncel Hilux yaklaşık 9 yıldır piyasada olduğu için elektrikli Hilux ile birlikte yeni bir nesil görmemiz mümkün. Bu sayede, Toyota mühendislerinin elektrikli alt yapıyı göz önüne alarak daha stabil bir araç üretme fırsatları doğuyor.
Hilux Revo BEV, Toyota'nın son yıllarda görücüye sunduğu tek elektrikli kamyon değil. 2021'in sonunda Tacoma benzeri bir pickup konsepti ve 2023 Japan Mobility Show'da EPU konsepti tanıtılmıştı. Geçtiğimiz yıl tanıtılan küçük ve modüler elektrikli pickup IMV-0 ise günümüzde içten yanmalı bir motor ile Tayland pazarındaki müşterilere sunuluyor.
Kaynak: Reuters