Kia'nın elektrikli bir alt yapıda ürettiği ilk modeli 2021'in ikinci yarısından beri piyasada. Hyundai Ioniq 5'in kardeş modeli EV 6, bu süreçte 210.000 adetten fazla satış elde etti. Giderek zorlaşan bir segmentte taze ve rekabetçi kalmak için bazı güncellemelere ihtiyacı vardı. EV6'yı güncel modellerindeki tasarım diliyle güncelleyen Kia da tam olarak bunu sağladı.

Kia hem standart modeli hem de ön panjurunda ışık şeridi bulunan EV6 GT-Line'ı sergiledi. İki donanım seviyesi de yeni tampon tasarımlarına sahip olsa da büyük bir değişim görmüyoruz. Sonuçta bu bir makyaj olduğu için aracın profili de değişmedi, ancak 19 ve 20 inç çapındaki jantlar yepyeni tasarımlara sahip.

Galeri: 2024 Kia EV6

İç mekan tanıdık görünse de yenilenen EV6, farklı bir üç kollu direksiyon simidine ve çift ekran diziliminde daha ince bir çerçeveye sahip. Profiller arası geçişi kolaylaştırmak için parmak izi kimlik doğrulama sistemi yerleştiren Kia, 12 inçlik bir head-up göstergesi ve dijital bir dikiz aynası kullanmış. Orta konsol boyunca uzanan parlak piyano siyahı tasarımın da makyajla birlikte tarihe karıştığını belirtmekten mutluluk duyuyoruz.

Gözle görülmeyen değişiklikler arasında ikinci sıra yan hava yastıkları ve daha kalın B sütunları yer alıyor. Buna ek olarak, elektrik motorları artık daha sessiz ve amortisörler daha konforlu. Ayrıca, arka motorun etrafına ekstra ses yalıtım malzemesi eklenerek arkadan gelen yol gürültüsü de azaltılmış.

Kia, 77,4 kWh'lik bataryayı, 350 kW hızda %10'dan %80'e şarj edilmesi yalnızca 18 dakika süren 84 kWh'lik bir paket ile değiştiriyor. Arkadan itişli EV6 Long Range, yerel test prosedürüne göre artık 475 km yerine 494 km yol katedebiliyor.