Otomotiv dünyası, elektrikli otomobillere olan talebin düşmesi ile birlikte rotasını değiştirmeye başladı. Daha sabah saatlerinde 2030 planlarını değiştiren Ford'un ardından, bir açıklama da Volkswagen'den geldi.
Avrupa'da ve dünyada elektrikli otomobillere olan talebin düşmesini sebep gösteren Volkswagen, ürün gamında değişiklik yapabilir. Geçtiğimiz gün düzenlenen bir etkinlikte konuşan CEO Thomas Schäfer, şarj edilebilir hibritlerin de en az elektrikliler kadar önemli olduğunu ifade etti.
Galeri: Volkswagen ID.3 GTX (2024)
Schäfer'a göre tüketicinin talebi de değişiyor. "Çin ve ABD dahil olmak üzere pek çok pazarda talep şarj edilebilir hibritlere kaydı" ifadelerini kullanan yönetici, ilerleyen yıllarda ürün gamında bu tip modellerin sayısını artıracaklarını da ifade etti.
Volkswagen'in özellikle planladığı Çin planı, marka için pek de verimli olmadı. Bölgede hala yerel markaların satışları, Volkswagen gibi batılı devlerin önünde. Volkswagen bu nedenle de yaklaşık 2 milyar dolar harcayarak kuracağı yeni EV tesisini de iptal etmişti.
Schäfer'ın açıklamaları ise pazar payı ile paralellik gösteriyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği'nin (ACEA) verilerine göre 2024 yılının başından beri elektrikli otomobillere olan ilgi azalırken, PHEV türevlerin satışları artmış durumda.
Schäfer, gelecekte Volkswagen'in hibrit teknolojileri geliştireceğinin de altını çiziyor. Volkswagen'in Passat ve Tiguan'da kullandığı hibrit kurulumlar şu anda 100 km'ye kadar tamamen elektrikli menzile sahip. Yönetici ileride bu verilerin artacağı görüşünde.