Audi, 2024 Porsche Taycan'ın tanıtımının hemen ardından, güncellenmiş elektrikli sedan versiyonunun ön gösterimini yapıyor. Denkleme katılan Taycan Turbo GT, seviyeyi arşa çıkarmış olsa da Dört Halkalılar da kendi amiral gemisi üzerinde birçok geliştirme sunacak. RS6 ve RS7 Performance versiyonlarında olduğu gibi RS E-Tron GT Performance ismi kullanılacak.

Güncelleme öncesinde de Taycan Turbo S'ten bir miktar daha güçsüz olan RS E-Tron GT, bir miktar güç artışı yaşayacak olsa da Porsche seviyesine çıkılmayacağını tahmin ediyoruz. Audi detaylar konusunda çekingenliğini koruyor (sonuçta bu bir teaser) ancak seramik frenlerini aero jantların arkasında gizleyen otomobil, şimdiden epey çekici görünüyor.

Galeri: 2024 Audi RS E-Tron GT Performance

Yenilenen ön ve arka motorların, Taycan Turbo S'in 952 beygirlik gücüne ulaşması pek mümkün değil, hele hele Turbo GT'nin 1.033 beygirlik muazzam gücüne ulaşmasını kimse beklemesin. Audi mühendislerinin sadece güç aktarma organlarında değil, aynı zamanda daha uzun menzil için batarya paketinde de değişiklikler yaptığını biliyoruz. Referans olarak, Performance Battery Plus'a sahip yeni Taycan, 98,6 kWh kullanılabilir bataryaya sahipken, baz model 83,6 kWh net batarya paketine sahip.

Taycan'ın artık 270 kW yerine 320 kW şarj hızı sunduğu düşünüldüğünde, Audi mühendislerinin de şarj hızında geliştirmeler sunması sürpriz değil. Audi, dört ayrı aktif çift valfli amortisöre sahip yeni bir süspansiyonu da geliştirmiş durumda. Porsche Panamera'da kullanılan donanımı temel alan bu sistem, Porsche'nin keskin bir sürüş sunma hedefine karşın daha konfor odaklı bir düzene sahip olacak.