Tam elektrikli ilk M modelinin zorlu koşullardaki testleri devam ediyor. CarSpyMedia'nın yayınladığı videoya göre Bavyeralı üretici, i4 M50 gövdesinde test ettiği yeni prototipinin kar koşullarındaki performansını inceliyor. Yaklaşık iki yıldır bu gövdede gördüğümüz projenin ilerleyişi hakkında ise net bir bilgi bulunmuyor.

Geçici olarak "M EV" olarak adlandırdığımız bu prototip, her teker için ayrı bir elektromotora sahip. Aktarım organlarında yaşanan güç kaybını engellemeyi ve sofistike bir çekiş kontrolü sayesinde dört tekere ayrı oranlarda güç aktarmayı hedefleyen bu tercih, aracın istendiği zaman arkadan itişli olarak kullanılmasını da sağlayacak.

Daha öncesinde statik fotoğraflar ile karşımıza çıkan bu prototipi hareket hâlinde ilk kez görüyoruz. Ancak estetik olarak araçta bir değişim olmadığını fark etmek zor değil. Prototip, büyük çamurluklar ve agresif duruşu ile hala geliştirmenin ilk aşamalarında gibi görünüyor.

BMW, henüz herhangi bir resmî özellik açıklamamış olsa da modelin, 1.000 bg üzerinde güç üretmesi ve yeni Neue Klasse platformunda yükselmesi bekleniyor. Geçmişte, BMW'nin geliştirme başkanı Frank Weber, bu mimarinin bir megawatt'a kadar, yani 1.300 bg'nin üstünde güç değerleri sunabileceğini açıklamıştı.

Şu an BMW'nin ürün gamındaki en güçlü EV'si olan i7 M70, 660 bg güç ve 1100 Nm tork değerlerine sahip. Büyük ve ağır gövdesine rağmen 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlayan i7'nin liderliği, önümüzdeki birkaç yıl daha sürecek gibi görünüyor. Çünkü M EV'nin en erken 2027 yılında yollarda olmasını bekliyoruz.