Porsche, elektrifikasyon çağında önemli adımlar atıyor. 2019 yılında piyasaya sürülen Taycan ve bu yıl satışa çıkacak olan Macan EV'nin ardından elektrikli bir 718 versiyonu da listelerdeki yerini alacak. Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde Porsche'yi kurtaran Cayenne de içten yanmalı motor ile yollarını ayıracak.
Fakat Porsche'nin müşteri kitlesinde, cebinde servet taşıyan otomobil tutkunları da bulunuyor. Bu sebeple Porsche, 2024 yılı bitmeden tam elektrikli bir hiper otomobil ile karşımıza çıkabilir. Stuttgart'lı üretici suskunluğunu koruyor olsa da söylentiler, hiç olmadığı kadar büyümüş durumda.
Porsche Mission X Konsepti
XS23 kod adını taşıyan Mission X Konsepti, 2023 yılında üreticinin 75. yıl kutlamaları sırasında tanıtılmıştı. Porsche'nin geleceğine ışık tutan bu konsept, 918 Spyder ve Carrera GT'nin soyunu devam ettireceği gibi tasarımsal olarak da benzer unsurlar taşıyor.
Le Mans yarışlarında kullanılan 919 Hybrid gibi modellerden ilham alan mühendisler, aracın ön yüzünde dikey farlara ve devasa hava girişlerine yer verecek. Ön tampondaki bu tasarım, aracın aerodinamik yapısına katkı sağlayacak. Kabinde karbon fiber koltuklar ve F1-tipi bir direksiyon ile karşılaşmayı bekliyoruz.
Ekibimizin, üretim modeline dair tahminlerini dijital dünyaya aktardığı render görsellerinde, aracın arka tasarımına göz atabiliriz. Hava akışını kontrol eden devasa difüzöre rağmen büyük bir spoiler görmeyeceğimiz aşikâr. Aydınlatmalı Porsche logosunun, iki parçalı şerit stop lambalarının arasında yer alması ise epey şık bir dokunuş olur.
Epey ilginç bir tercih olsa da Mission X, ortadan motorlu bir konsept. Standart EV'lerde olduğu gibi batarya paketini aracın tabanına yaymak yerine koltukların arkasına yerleştiren Porsche, ortadan motorlu bir aracın sürüş dinamiğini taklit etmeyi hedefliyor. 900 Volt batarya alt yapısı sayesinde hızlı şarj sunmayı hedefleyen Porsche, yeni hiper otomobilinde 1700 bg üstünde bir güç sunabilir. Aracın ağırlığının ise 1600 kg seviyesinde olmasını bekliyoruz.
0-100 km/s hızlanması konusunda 2 saniyenin altında bir süre sunulacağı neredeyse kesinleşti fakat asıl eğlenceli kısım, Porsche'nin bu araç ile Nürburgring rekorunu kırmayı hedeflemesi. Mercedes-AMG One'ın 6:30.70 ölçülen süresini geride bırakması gereken yeni Porsche'nin, sadece EV rekorunu kırmak için ise Rimac Nevera'nın 7:05.29 süresinin altına inmesi lazım.
Galeri: Porsche Electric Hypercar Render
Konsept hâlinde 4.50 metre uzunluğu ile Rimac Nevera'dan 25 cm daha kısa olan Mission X, üretim versiyonunda yeni bir proporsiyon taşıyabilir. CEO'nun açıklamasına göre Porsche'nin aldığı olumlu yorumlar bu modele dair teşvik oluşturmuş ve bu sayede yeni model, yıl sonuna doğru tanıtılabilir.