Golf R wagon'un tahttan çekilme sırası geldi. 320 bg güç ile yolları yarıp geçen içten yanmalı modelin yerine, 340 bg elektrik gücüne sahip ID.7 GTX Tourer, Volkswagen'in en güçlü station wagon'u olarak listelerdeki yerini kapıyor. İki aksta birer elektromotormotor taşıyan ID.7, doğal olarak dört tekerden çekişe de sahip.
Motorların güç dağılımı eşit değil ve işin büyük kısmını arka akstaki 286 bg'lik elektromotorun yaptığını söyleyebiliriz. Ön akstaki 109 bg'lik elektromotor ise yalnızca gerektiği zaman devreye giriyor ve kısa periyotlarda çalışıyor. Güç aktarımı, elektronik diferansiyeller aracılığıyla sağlanıyor.
Volkswagen ID.7 GTX Tourer (2024)
Bu kurulum, ID.7 GTX Tourer'ın 1400 kg çeki kapasitesine ulaşmasını sağlıyor. Kıyaslamak gerekirse geçtiğimiz ay tanıtılan arkadan itişli versiyon, yalnızca 1000 kg çekebiliyor. Düşük modelin taşıdığı 77 kWh kapasiteli bataryanın yerine GTX versiyonu, 86 kWh bataryadan güç alıyor. 200 kW hızlı şarj destekleyen alt yapı sayesinde bataryayı %10 seviyesinden %80 seviyesine doldurmak yarım saatten daha az sürüyor.
İlginç şekilde vadettiği menzilden bahsedilmeyen ID.7 GTX Tourer, tahminlerimize göre 685 km menzil sunan düşük versiyondan daha fazla yol katedebilecek. Diğer bir ilginç durum ise VW'nin, aracın 0-100 km/s hızlanmasından bahsetmemiş olması. Fakat azami hız, 180 km/s olarak açıklandı.
Geçtiğimiz gün tanıtılan ID.3 GTX'te olduğu gibi daha sportif tampon çizgileri ve parlak siyah detaylar görüyoruz. Standart olarak 20 inç jantlar ile yola çıkan ID.7 GTX Tourer, opsiyon olarak 21 inç jantlarla da satın alınabiliyor. İç mekan, GTI modellerinde olduğu gibi kırmızı detaylar taşıyor ve direksiyon ve koltuklarda GTX logosu bulunuyor.
Sportif özelliklerine rağmen sunduğu hacim ile öne çıkan ID.7 GTX Tourer, 605 Litre bagaj alanı sunuyor ve bu değer, koltuklar yatırıldığı zaman 1714 Litre'ye yükseliyor. Kabinin daha ferah bir alan sunması için kararma özellikli panoramik cam tavan opsiyonu sunuluyor.