Karma Automotive, sektörde 10. yılına girmesiyle birlikte, 2021 yılında bir konsept olarak sunduğu GSe-6'yı iyileştirerek Gyesera ismi ile müşteriye sunacak. GSe-6, 2011 yılında tanıtılan Fisker Karma'nın yerine 2016 yılında gelen Revero isimli hibrit modelin tasarım dilini taşıyordu.

Karma Başkanı Marques McCammon'un Automotive News'e verdiği röportajda bahsettiğine göre Gyesera'nın bütün gövde panelleri sıfırdan tasarlanmış. Buna rağmen tasarım hatları dört kapılı konsepte benzeyen aracın bütün panelleri alüminyum ve karbon fiberden imal ediliyor.

Karma Gyesera

%85'i yeni olan Gyesera, 5.08 metre uzunluğu ve tam 2 metre genişliği ile epey haşmetli görünüyor. 1.33 metre yükseklik değerine sahip olan yeni model hakkında Tasarım Başkan Yardımcısı Michelle Christensen, "Yoldaki en belalı GT!" sözleri ile çıtayı yukarı taşıyor.

Arkadan itişli Gyesera, 600 bg seviyesinde güç üretecek. 0-100 km/s hızlanmasının 4.2 saniye, azami hızın ise 217 km/s olacağı belirtildi. 120 kWh hacimli batarya ise 400 km'ye varan menzil vadediyor. Fakat bu değerler test araçlarına ait olduğu için üretim modelinde ne kadarını tutturabildikleri önemli olacak.

Karma Gyesera
Karma Gyesera

Üretimin yıl bitmeden başlaması planlansa da siparişlerin hangi tarihte başlayacağı paylaşılmadı. Yaklaşık 4,5 yıl üretim hattında kalması planlanan araçtan yalnızca 2000 adet üretilecek. Fiyat etiketi ise 175 - 200 bin $ seviyesinde olacak. Bir Porsche Taycan'ın başlangıç fiyatının iki katından bahsettiğimizin altını çizmeden geçmeyelim.