Zaman, insanoğlunun teknolojik gelişmelere rağmen kontrol edemediği yegane şeydir. Uzun bir süre Renault'nun ikonlarından biri olan Renault 5 de, zamana yenik düşerek aramızdan ayrılmıştı. Aradan geçen yılların ardından geri dönen ikon, bu kez Fransız üreticinin tarihinde yeni bir sayfa açışını temsil edecek.

Renault 5, Avrupa'da 25.000 dolara yakın başlangıç fiyatı ile pek çok rakibinin şimdiden önüne yerleşmiş durumda. Fakat isterseniz direkt sonuca atlamayalım ve gelin bir efsanenin geri dönüşüne yakından bakalım.

Dış Tasarım

Hatırlarsanız bundan birkaç ay önce Renault CEO'su Luca De Meo'nun "Renaulution" adını verdiği projesi ile ilgili bir yazı kaleme almıştım. İşte bu projenin ilk adımı, 1972'de doğan Renault 5'in geri dönüşü olacak.

Fransız marka, R5'in tasarımını "retro-fütüristik" olarak değerlendiriyor -ki kendilerine katılmamak mümkün değil. Far takımlarına baktığımızda geçmişine göz kırpan model, arka bölümde çok daha modern görünen bir stop takımı kullanıyor. Model ile birlikte gelen renk paleti de modelin öne çıkmasını sağlayacak.

Renault 5 E-Tech Electric
Renault 5 E-Tech Electric

Tam adı Renault 5 E-Tech Electric olacak modelin modern teknolojiler ile donatıldığını da söyleyelim. Örneğin LED far takımları, aracı açtığınızda özel bir animasyon ile sizleri karşılayacak.

18 inç büyüklükte jantlara sahip olan Renault 5, bu anlamda B segmentinin liderlerinden biri. Aerodinamik anlamda da güçlendirilen model, ufak da bir spoiler'a sahip. Fakat asıl detay, bu spoiler'i farklı renkte alabilecek olmamız. Bu da içimizdeki Renault 5 Turbo tutkunlarını bir hayli mutlu edecektir :)

Boyutlar Renault 5 (2024)
Uzunluk 3,92 m
Genişlik 1,77 m
Yükseklik 1,50 m
Aks Aralığı 2,54 m
Bagaj Hacmi 326 litre
Ağırlık 1.350 kg (40 kWh) - 1.450 kg (52 kWh)

Dış tasarım bölümünde bazı teknik detaylardan da bahsetmek gerek. Renault'nun "AmpR Small" adını verdiği yeni platformunu kullanan ilk model R5 oldu. B segmenti modeller için tasarlanan bu özel platform, uzun aks aralığı ve yere oldukça yakın ağırlık merkezi ile dikkat çekiyor. Dahası, platform bağımsız arka süspansiyon desteği de sunabiliyor. Daha ne olsun?

Teknoloji Harikası

AmpR Small platformu sayesinde 326 litre bagaj hacmine kavuşan modelin kabini de oldukça konforlu ve tanıdık. Renault 5 Turbo'nun tasarımına oldukça sadık kalan Fransız tasarımcılar, aynı ikonik modeldeki gibi ön konsolu dikey elemanlar ile tamamlamış. Ayrıca kabini "kot" kumaş ile döşeme imkanınız da bulunuyor.

Yani şu koltuklara bakıp da Renault 5 Turbo dememek mümkün değil. Harika bir iş çıkartmışlar gerçekten.

Renault 5 E-Tech Electric

Tabii ki Fransız ikon, günümüz modern otomotiv dünyasının tüm gerekliliklerine de sahip. Örneğin 7" dijital gösterge paneli standart olarak gelirken, üst versiyonlarda sistemin boyutu 10 inçe kadar yükselebiliyor. Bu paneli kullanıcılar 5 farklı tema ile süsleyebilecek.

Renault, modelin çıkarttığı sesleri ise ünlü bir elektronik müzik sanatçısı olan Jean-Michel Jarre'a düzenletmiş. 

Renault 5 E-Tech Electric

Günümüzün olmazsa olmazı (!) ChatGPT desteği de standart olarak sunuluyor. Renault, bu sistemi "Reno" adını verdiği sesli asistanı ile eşleştirmiş durumda. Yani yolda sıkıldığınızda artık Reno ile sohbet edebileceksiniz.

Renault, klasik Fransız bagetlerini taşımanız için özel bir sepet bile geliştirmiş...

Motor ve Batarya Seçenekleri

Gelelim teknik detaylara... Renault 5 üç fazlı asenkron motorlar kullanacak. İlk adımda sadece 3 farklı seçenek ile karşımıza çıkıyorlar: 90 bg - 250 Nm tork, 120 bg - 225 Nm tork , 150 bg - 245 Nm tork.

İlk iki basamaktaki seçenekler, standart olarak 40 kWh'lik bir batarya ile gelecek. Ailenin zirvesindeki model ise 52 kWh'lik bir motora sahip. Renault bu modelin 0-100 km/s hızlanmasını 8 saniyede tamamladığının da altını çiziyor.

Dönme oranı 13.7:1 olarak ayarlamış Renault 5, bağımsız arka süspansiyonları sayesinde yüksek bir yol tutuşu sunacak. Fransız mühendisler rejeneratif frenleme sistemiyle de uğraşmış. Bu sayede sürücünün hidrolik frenleme ve rejeneratif frenleme arasındaki geçişi hissetmemesi sağlanacak. 

40 kWh'lik bataryanın WLTP verilerine göre 300 km menzil sunabileceği ifade ediliyor. 52 kWh'lik bataryada ise bu menzil 400 km'ye kadar çıkıyor. 

Galeri: Renault 5 E-Tech Electric

Standart AC şarj ile model maksimum 11 kW güç çekebilecek. DC hızlı şarjda ise bu rakam 80 kW'a kadar yükseliyor. Eğer hızlı şarjı tercih ederseniz yüzde 15-80 arası şarjlanma yaklaşık 30 dakika sürecek. Lakin 95 bg güce sahip giriş seviyesi modelin sadece AC şarj desteği sunacağını da not edelim.

Aracınızın batarya seviyesini ise kaputun üzerinde bulunan "5" logosundan anlayabileceksiniz. Geçmişe de bir gönderme olan bu ufak ekran, yeni Renault 5'i bence en iyi anlatan detay. "Retro-Fütürsitik".

Renault 5 E-Tech Electric

Renault 5, bol bol sürüş asistanı ile birlikte gelecek. Bunlardan bazıları şu şekilde: sürücü dikkat uyarı sistemi, otomatik acil durum frenleme asistanı, ön ve arka sensörler.