Dacia, Spring'i makyaj operasyonuna almaya karar verdi. Yeni bir dış tasarıma kavuşan küçük elektrikli, kabininde de yeniliklere ev sahipliği yapıyor. Renault Grubu'nun yeni Ampr Small platformuna geçmesi beklenen model, omurgasını korumaya devam edecek. Aynı şekilde Spring'in motor seçenekleri ve bataryası da değişmedi.

Gelin modelin tüm detaylarına yakından bakalım.

Dış Tasarım

Modelin dış tasarımındaki tüm değişiklikler, Dacia Duster'ın adımlarını izlemiş gibi görünüyor. Ön bölümde yeni bir yüze kavuşan model, Bigster konseptinden aşina olduğumuz bir tasarımı kullanmış. Far takımları da yine Duster'da gördüğümüz "Y" şeklini almış durumda.

Dacia Spring (2024)
Dacia Spring (2024)

Spring'e has bir tasarım detayı ise alt tamponda karşımıza çıkıyor. Fotoğrafta gördüğünüz "Extreme" donanım paketi ile gelecek bu tasarımı tanımlayabilmek için zorluk çekiyorum açıkçası. Bir nevi "gazete kağıdı" tasarımına sahip bu ilginç eleman, arka tamponda da karşımıza çıkıyor. Eminim bu tasarımı seven bazı okuyucularımız olacaktır.

Bir diğer ilginç detay ise tavanda karşımıza çıkıyor. Dacia, "bir şehir aracının tavan raylarına ihtiyacı yok" diyerek tavan raylarını denklemden çıkartmış. Buna ek olarak Jogger'a oldukça yakıştırdığım Brick Red rengi artık renk paletine eklenmiş durumda.

Kabin

Spring'in Duster esintileri, kabin içerisinde de devam ediyor. Örneğin artık tüm modeller 7 inç büyüklükteki ayarlanabilir dijital gösterge paneli ile geliyor. Giriş seviyesi versiyonu hala akıllı telefonunuzu navigasyona çeviren sistemi kullanırken, Extreme donanım paketinde 10 inç büyüklükte bilgi eğlence sistemi bulunacak.

Dacia Spring Extreme (2023)

Dacia Spring Extreme (2023)

Dacia Spring (2024)

Dacia Spring (2024)

Dacia Spring (2024)

Dacia, kabin içerisindeki materyal kalitesini ve çeşitliliğini de artırmış. Ek olarak havalandırma kanallarının üzerinde, dış tasarımda gördüğümüz "Y" detaylarını görebilmek de mümkün. Böylece genel anlamda bir tasarım bütünlüğü sağlanmış.

Spring'in artık daha fazla erişilebilirlik imkanı sunduğunu da not düşelim. Örneğin artık direksiyon simidinin yüksekliğini ayarlayabiliyorsunuz. Hala ileri/geri çekemiyor olsanız da bunun da önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz.

Dacia Spring (2024)

Yeni bir sürüş moduna kavuşan Spring, radyal selektörü de geride bırakarak şanzımanı fiziksel bir tuş ile kontrol etmenize olanak sağlayacak. Fakat bu vites selektörünün üzerinde de "P" seçeneği bulunmuyor. Hala...

Dacia'nın Duster ile tanıttığı "YouClip" kancaları ise muhteşem bir yenilik olmuş. Spring'in içerisinde bulunan bu bölgeleri kullanarak aracın içerisinde daha fazla saklama alanı yaratabileceksiniz.

Motor Seçenekleri

Uzunluğu çok az da olsa değişen (3.73 metreden 3.70 metreye inmiş) Spring'in bagajı ise yüzde 8 oranında hacim kazanarak 308 litre olmuş. Eğer arka koltukları yatay konuma getirirseniz bu hacim 1.004 litreye kadar çıkabiliyor.

Daha önce de söylediğim gibi, motor seçenekleri ve bataryalarda bir değişim yok. Fakat biz yine de özet geçelim.

Galeri: Dacia Spring (2024)

Ülkemizde satılmayan giriş seviyesi versiyonu da dahil olmak üzere her iki donanım seçeneği de hala 27 kWh'lik bir bataryaya ve 220 kilometre menzile sahip. Dacia, modelin şarj yeteneklerinde de değişime gitmemiş. Standart bir şarj kablosu ile gelen model, sadece 30 kW'a kadar şarjı destekliyor. Model bu sayede yüzde 20-80 şarj aralığını 45 dakikada şarj edebiliyor.

Dacia Spring'in güncel versiyonu ülkemizde sadece Extreme versiyonu ile 885.000 TL'ye satışta. Makyaj operasyonu ile fiyatı az da olsa artabilecek modelin ülkemize giriş tarihi ise henüz netleşmedi.