Macan, 800 bini aşkın satış ile Porsche'nin en çok satan modeli konumunda bulunuyor. 2014 yılından beri sınıfının en güçlü üyelerinden biri olan Macan, 10. yaşında 2. nesline kavuştu. Fakat büyük işler başaran küçük SUV, artık elektrik gücüne sahip.

Son yıllarda Porsche mühendisleri 3 milyon km'yi aşkın yol yaparak en ince detayına kadar test ederek geliştirdikleri Macan prototiplerini, nihayet üretim aracı olarak sundular. Porsche'nin en popüler modelini tam elektrikli bir modele dönüştürerek aldığı riski göz önünde bulundurursak, bunca testin abartı olmadığını anlıyoruz.

Galeri: Porsche Macan (2024)

Resmi adıyla "Macan Electric", içten yanmalı halefiyle birlikte listelerde yer edinecek. Firma sözcüsünden edindiğimiz bilgilere göre içten yanmalı Macan, müşteri talebi olduğu sürece mevcut formunda satılmaya devam edecek. Firmanın hedefi, bir süre daha müşterilere farklı güç üniteleri arasından seçim yapma imkanını sunmaktan geçiyor.

Porsche tarihinde önemli bir yer edinecek olan bu model, Tesla ve Çinli üreticilerin aradaki farkı epey açtığı günümüzde Volkswagen Grubu için de önemli bir rol oynayacak. Macan Electric'in üretildiği Premium Platform Electric (PPE), Audi A6 ve Audi Q6'ya da ev sahipliği yapacak.

Porsche Macan (2024)

Biz Macan'a dönecek olursak yenilenen Macan, selefine kıyasla 5 cm daha uzun ve birkaç milimetre daha yüksek. 4.78 metre uzunluğundaki model, 1.62 metre yüksekliğe sahip. Aynalar açık şekilde 2.15 metre genişliğe sahip olan aracın aks aralığı ise 8 cm artarak 2.89 metre seviyesine ulaşmış. Bu sayılar kendi başına bir anlam ifade etmiyorsa, genel olarak Model Y ve iX3 ile yakın bir boyuta sahip olduğunu söyleyebiliriz.

Taycan'ın 0.22 Cd sürtünme katsayısının yanında Macan Electric, SUV gövde tipine rağmen 0.25 Cd seviyesine ulaşmayı başarıyor. Aktif arka spoiler, aktif soğutma kanalları ve ön tampondaki hava girişleri, bu başarıyı sağlayan aerodinamik tasarımın bazı unsurları.

En ilgimizi çeken konuya yani performansa geldiğimizde Macan Electric, epey etkileyici veriler ile bizi karşılıyor. İkisi de çift elektromotor sayesinde dört tekerden çekiş sunan "Macan 4" ve "Macan Turbo" (Taycan'da olduğu gibi yüksek performansı ifade ediyor yoksa gerçekten bir turbosu yok) isminde iki farklı versiyon ile satılacak olan modelin performans verilerini aşağıdaki tablodan inceleyebilirsiniz.

  Porsche Macan 4 Porsche Macan Turbo
Güç ve Tork 300 kW (408 bg), 650 Nm 470 kW (639 bg), 1130 Nm
0-100 km/s ve Azami Hız 5.2 saniye / 220 km/s 3.3 saniye / 260 km/s
Batarya(Kullanılabilir/Net) 95 kWh / 100 kWh 95 kWh / 100 kWh
Menzil 613 km 519 km
AC/DC Şarj Gücü 11 kW / 270 kW (800 Volt)

11 kW / 270 kW (800 Volt)

%10'dan %80'e Şarj Süresi 21 dakika

21 dakika

Tabloda gördüğümüz gibi 95 kWh kullanılabilir bataryaya sahip olan Macan, Taycan'da sunulan 93.4 kWh'ın üzerine büyük bir artış kazandırmıyor. Fakat ısı yönetimi ve daha verimli elektromotorlar sayesinde Taycan'ın 450 km menziline kıyasla büyük bir artış mevcut. 

Porsche Macan (2024)

Aracın içinde Taycan'a kıyasla büyük bir fark görmüyoruz. Yazılımsal geliştirmelerin yapıldığı multimedya sistemine ek olarak head-up göstergesinde artırılmış gerçeklik tabanlı özellikler (3 boyutlu navigasyon vb.) sunulacak. Volkswagen'in yazılım ortağı Cariad'ın geçirdiği sancılı dönemlerin ardından yeni Porsche arayüzünün nasıl bir başarı sunacağını ileride öğrenmiş olacağız.

Opsiyonel arka aks sayesinde dönüş çapı 11.1 metre seviyesine gerileyen Macan, değişken oranlı direksiyon sistemi sayesinde her zamankinden daha keskin bir sürüş sunmayı hedefliyor. Aracın 540 Litrelik bagajına (arka koltuklar yatırıldığı zaman 1.348 Litre) ek olarak kaputun altında 84 Litre daha alan bulunuyor. Ayrıca araç, 2 tona kadar çeki kapasitesi sunuyor.

2024 yılının 2. yarısında siparişe açılacak olan aracın Türkiye fiyatının açıklanması için epey erken olsa da Amerika ve Almanya'da gördüğümüz kadarıyla aracın baz fiyatında hatrı sayılır bir artış mevcut. Fakat ülkemizdeki vergi dilimleri sebebiyle Macan Electric'in, içten yanmalı versiyondan daha uygun fiyatlı olacağı aşikâr.