Porsche yeni elektrikli otomobillerinde uzun menziller sunmak için epey sıkı çalışıyor. En azından Macan EV prototipinin test edildiği videodan öğrendiklerimiz bunu söylüyor. Video süresince otoyolda test edilen araç, rotayı %1 şarjı kalarak tamamlamayı başarıyor.

Üreticinin Taycan modeli ile edindiği tecrübeler, ikinci bir tam elektrikli otomobilde daha fazlasını sunması için yol açmış oldu. Fakat Taycan'ın sportif tavrı, menzil konusunda başarılı bir oyuncu olmasını engelliyordu. Yeni Macan, 100 kWh bataryası ile epey iddialı bir çıkış yapacak.

Galeri: Porsche Macan 2024 elektrikli prototip

EPA verilerine göre Taycan, 396 km azami menzili ile 500 kilometrelik "psikolojik" limitin altında bulunuyor. Fakat yeni Macan EV, PPE platformunda 100 kWh kapasiteli batarya paketi ile üretilecek. 800 Volt altyapıya sahip batarya, 270 kW azami şarj imkanına sahip. Bu durumda araç, sadece 22 dakikada bataryasını %10 seviyesinden %80 seviyesine kadar doldurabilecek.

Eskiden InsideEVs ekibimizin bir parçası olan Kyle Conner, Out of Spec Reviews isimli YouTube kanalında Macan EV prototiplerinden birini test etme imkanına kavuştu. Aracın sürüş dinamikleri ve özellikleri hakkında bilgi veremeyen dostumuz, aracın şarjını %100 seviyesine kadar doldurup Macan üretim hattı direktörü Dr. Robert Meier ile birlikte yolculuğa çıktı.

Genel olarak 112 km/s (70 mph) sabit hızda, hava sıcaklığı 23 derece ve klima açık şekilde ve en önemlisi rejeneratif frenleme kapalı şekilde yaptıkları yolculuğu %1 şarj kalarak tamamladılar. Şarj istasyonuna vardıkları zaman yolculukları 5 saatten daha fazla sürmüş ve ortalama hızları 97 km/s (60 mph) seviyesine gerilemişti.

Asıl önemli kısım olan menzil değeri ise epey şaşırtıcı. Test sonunda 519 km yol tamamlanmış ve ortalama enerji tüketimi 18 kWh/100 km olarak ölçülmüştü. Tesla Model Y (Long Range) ile kıyasladığımız zaman Model Y'nin, ideal koşullarda 499 km menzil sunduğunu görüyoruz. Yani henüz üretime hazır olmasa da Porsche mühendisleri, epey iddialı bir araç hazırlıyorlar.