Geçtiğimiz pazar sabahı uzun bir yolculuğa çıkmaya karar veren NIO CEO’su William Li, NIO ET7’nin 150 kWh kapasiteli bataryasını test etmek için Şangay’dan yola çıktı. Hava sıcaklığının 12 santigrat derece ölçüldüğü yolculuk, epey çarpıcı sonuçlar sunuyor.
Weibo’da canlı yayınlanan ve 14 saat süren yolculuğun hedefi 1000 km barajını geçebilmekti. Günün sonunda ise 83.9 km/s hız ortalaması ile 13.2 kWh/100km enerji tüketimi yakalandı ve hâlâ %3 şarj bulunuyordu. Bu noktada 1044 km olarak belirtilen toplam mesafe, araç göstergesinde ise 957 km olarak görüntülendi.
NIO ET7
2021 yılında NIO ES8’e güç verirken tanıtılan yarı-hâl katı batarya, NIO tarafından verilen bilgilere göre önceki testlerde ET7’nin 1145 km’lik yolculuğu tamamlamasına imkan sunmuştu. Toplam 575 kg ağırlığa sahip olan batarya paketi, 360 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip.
İşin ilginç kısmı ise bu bataryanın, NIO’nun kullandığı diğer bataryalar ile aynı boyutlara sahip olması. Yani bu batarya paketini mevcut modellere taşımak işten bile değil.
NIO EVE Konsepti, ET9'a ilham olacak.
Buradaki sorun ise bu teknolojinin çok maliyetli olması. NIO Başkanı Qin Lihong’un açıklamasına göre batarya paketi kendi başına 38 bin € (1.2 milyon ₺) fiyata sahip. Bu bataryanın seri üretimi önümüzdeki nisan ayında başlayacak ve ilk olarak EL6 modelinde müşteriyle buluşacak. Önümüzdeki hafta tanıtılacak amiral gemisi model ET9’un da bu batarya paketini taşımasını bekliyoruz.