Hyundai, elektrikli devrimi kucaklayan markalardan biri. Son yıllarda dünya çapında ödüller alan modeller üreten geliştirici, Tesla ve BYD gibi rakiplerine yetişmek için önemli bir adım daha atıyor. Markanın Ulsan'daki tesisi, devasa bir törenle yeni kapılarını açtı.
Motor1.com ekibinden sevgili Alessandro, tesisin açılışına davet edildi. Ben de son gelişmeleri aktarması için sözü kendisine bırakıyorum.
Güney Kore, Ulsan - Allessandro Lago
Hyundai'nin kurucusu Ju-yung Chung, 2001 yılında vefat edene kadar "Koreli otomobiller dünyayı fethedecek" mottosu ile yaşadı. Geldiğimiz noktada ise Hyundai Grubu, pek çok marka arasından sıyrılarak dünyada en çok satan üçüncü üretici olmayı başardı. Peki bu yetecek mi? Elbette hayır.
Markanın Ulsan'daki tesisi, önemli bir değişimden geçiyor. Yılda 200.000'den fazla EV üretebilmek için kolları sıvayan üretici, 2026 itibariyle bu başarıma ulaşmanın peşinde. İşte karşınızda yeni Ulsan tesisi.
Fabrika İçinde Fabrika
Ulsan'daki tesis, halihazırda dünyanın en büyük tesislerinden biri. 2022 yılında toplamda 1.4 milyon otomobil üreten bir fabrikadan bahsediyoruz. Avrupa'nın en büyüklerinden olan Volkswagen'in Wolfsburg'daki tesisi aynı yıl 800.000 adet otomobil üretebilmişti.
Ulsan fabrikasının sadece elektrikli otomobil üretecek bölümü ise 548.000 metre karelik bir alana inşa edilecek. Katıldığımız lansmanda temeli atılan tesis, Hyundai Grubu CEO'su Jaehoon Chang tarafından resmen açıldı. Lansmanda Ulsan valisi ve Ticaret Bakanı Youngjin Jang da bulunuyordu.
Hyper Casting Teknolojisi
Yeni tesis sadece üretimi hızlandırmakla kalmayacak, aynı zamanda imalat sürecine de yeni teknolojiler ekleyecek. Hatta Hyundai bu şekilde maliyetleri azaltmak ve üreticiye daha ulaşılabilir modeller sunmak istiyor.
Üretimde kullanılacak teknolojilerden biri ise "Hyper Casting" adı verilen sistem olabilir. Bu teknoloji sayesinde parçalar büyük press makinelerinde basılarak üretim maliyetleri kısılabiliyor. InsideEVs ekibi teknolojinin tesiste kullanıp kullanılmayacağını Hyundai yetkililerine sordu. Cevap ise şu şekilde:
"Hyundai Motor, Singapur'daki AR&GE tesisimizde geliştirdiğimiz bu sistemi ve çok daha fazlasını üretimde kullanmak istiyor. Bu teknolojiler arasında, yapay zeka tabanlı ve talep odaklı akıllı kontrol sistemleri; karbon nötrlüğü ve RE100 sertifikası elde etmek için çevre dostu ve düşük karbonlu inşaat yöntemleri de bulunacak."
Tesiste üretilecek ilk model ise IMA (Integrated Modular Architecture) mimarisi üzerinden yükselecek Genesis logolu SUV olacak. İlk modellerin 2026 yılında banttan inmesi bekleniyor.
İtalyan Dokunuşu
Lansmanda aynı zamanda Ulsan tesisinin geçmişi de özel bir sergi ile kutlandı. Tesiste üretilen ilk model olan Ford Capri'den, Güney Koreli Pony'e kadar pek çok model dikkatimizi çekti.
Özellikle Pony'nin Avrupa ile, özellikle İtalya ile, olan bağlantısı dikkat çekici. 1970'lerde çıkan Pony Coupe'nin tasarımı, İtalyan tasarımcı Giorgetto Giugiaro'ya ait. Giugiaro da tesise özel davet ile gelen isimler arasındaydı.
3 Milyon Elektrikli
Hyundai, bu genişlemeyi 1.53 milyar dolar yatırım ile gerçekleştirecek. Markanın ana amacı, 2030 yılına kadar yılda 330.000 olan elektrikli otomobil üretimini 1.51 milyona kadar çıkartabilmek. Dünya çapında bulunan diğer 10 tesis ile birlikte toplam üretim ise 3 milyon elektrikliye kadar çıkartılacak.
Galeri: Hyundai Ulsan Tesisi Açılışı
Hyundai, Kia ve Genesis'in çıkartma yapacağı elektrikli otomobil segmentinde rekabet ise bir hayli artacak. Lakin Güney Koreli'nin amacı, dünyanın en büyük 3 EV üreticisinden biri olabilmek.