Münih Otomobil Fuarı’nı atlamayı tercih eden Peugeot, E-3008’in örtüsünü resmen kaldırdı. Fransız üreticinin STLA Medium platformunu kullanacak ilk modeli olan E-3008, Fransız üreticinin gelecek modellerini de temsil etmeye geldi.

Peugeot’nun klasik hatlarını taşıyan modelin ön bölümü dikkat çekiyor. Markanın yeni tasarımında “aslan pençesi” gündüz LED far takımının ızgara ile iç içe geçtiğini görüyoruz. Bu da ön bölümde çok daha şık ve agresif bir görünüm yaratıyor.

2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008

Artık tüm versiyonlarında LED far takımını standart olarak sunacak Peugeot, bu sistemi de “Pixel LED” adını verdiği teknoloji ile donatmış durumda. Sistem, trafiğin ve yolun durumuna göre far şiddetini otomatik olarak ayarlayabiliyor.

Profilden bakıldığında coupe benzeri gövde yapısı daha net şekilde görülen E-3008, günden güne Lamborghini Urus’a benzemeye devam ediyor. Hatta bu benzerlik arka bölümde çok daha net hale gelmiş. Modelin aynı zamanda 520 litre bagaj hacmi sunduğunu da eklemeden geçmeyelim.

2024 Peugeot E-3008

Peugeot E-3008, 408’den tanıdığımız alaşım jant takımları ile birlikte gelecek. Bu şık tasarım 19 ve 20 inç büyüklükte alınabiliyor.

Gelelim motor seçeneklerine… E-3008, üç farklı güç opsiyonu ile birlikte gelecek. Standart model 210 bg güç üretebiliyor ve 525 km menzile sahip. Bir üst basamakta bulunan çift motorlu performans versiyonu dört tekerden çekiş, 320 bg güç ve 525 km menzil sunacak.

Son olarak artık EV modellerden alışkın olduğumuz Long Range versiyonu karşımıza çıkıyor. Bu spesifik versiyon sadece önden çekişli olarak alınabiliyor. 230 bg güce sahip bu versiyonun menzili ise 700 km olacak.

Önden çekişli versiyonlar 343 Nm tork üretebilirken, dört tekerlekten çekiş sunacak versiyon önde 343 Nm, arkada ise 166 Nm tork üretecek.

Bu menzil verilerine, zeminin hemen altına yerleştirilen yüksek voltajlı lityum iyon batarya sayesinde ulaşılabiliyor. Resmi verilere göre Long Range versiyonu 98 kWh’lik, standart versiyon ise 73 kWh’lik bir bataryaya sahip.

DC şarjda 160 kW’a kadar hızları destekleyecek E-3008, bu istasyonlarda sadece 30 dakikada yüzde 80 şarja ulaşabilecek. Long Range versiyonda ise bu süre 30 dakikanın altına iniyor.

Peugeot, E-3008’i bizim de aralarında bulunduğumuz pazarlarda yarı hibrit ve şarj edilebilir hibrit versiyonlarla satışa sunacak. Bazı bölgelerde model hala içten yanmalı motorlarla satışta olmaya devam edecek.