Renault, efsanevi Renault 5 adını tekrar dirilteceğini açıkladığında takvimlerimiz 2021 yılını gösteriyordu. Elektrikli bir süpermini olacak yeni R5, 2024 yılında ise üretim versiyonu ile karşımızda olacak. Fransız üretici, spot ışıklarını bir kez daha üzerine çekmek için bu özel modelin teknik detaylarını bizlerle paylaştı.
Renault 5, CMF-B EV mimarisi üzerinden yükselecek. Bu da kendisini diğer CMF-B modelleri ile kuzen yapıyor diyebiliriz. Öyle ki Renault, R5'in parçalarının yüzde 70'ini CMF-B tabanlı Clio ve Captur'dan aldığını da açıklamış durumda.
Galeri: Renault 5 EV Teknik Görseller
Bu durum Renault'nun maliyetleri kısmasına yardımcı olmuş. Hatta bu sayede R5'in üretim maliyeti, Zoe'nin maliyetine kıyasla yüzde 30 oranında azaltılmış. İki EV arasındaki bir diğer fark da, R5'in enerji yoğunluğu çok daha yüksek bir batarya kullanacak olması.
Yeni batarya sayesinde R5 sadece 15 kilogram hafiflemek ile kalmayacak, menzilini de dikkat çekici biçimde artıracak. Aracın güçlendirilmiş yapısı sayesinde de içeride daha az trim sesi duyulacak ve daha az titreşim hissedilecek.
Renault, modele bir de multi-link yani çok bağlantılı arka süspansiyon sistemi ekleyecek. B segmentinde görmeye pek alışık olmadığımız bu donanım, özellikle R5'in Alpine versiyonunun ekmeğine yağ sürecek gibi. Ağırlık merkezi yere oldukça yakın olan elektrikli hot hatch'i bir an önce test etmek için sabırsızlanıyoruz!
Maalesef modelin teknik verileri hakkında ise net bir açıklama yapılmadı. Standart R5'in, Megane E-Tech Electric'ten alınacak bir sistemi kullanacağını biliyoruz. Fakat bu sistemin çıkış gücünü ve modelin batarya kapasitesini ancak ilerleyen günlerde öğrenebileceğiz.