Geçtiğimiz hafta ortaya çıkan raporlarda Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in Golf'ü ilerleyen dönemlerde tamamen elektrikli olarak devam ettireceğini belirtildi. Bunun ardından casuslarımız daha kısa bir dingil mesafesine sahip ID.3'e oldukça benzeyen bir test aracını görüntülemeyi başardı. Bu aracın ID.3 gövdesine sahip ID.2 olduğunu düşünüyoruz.

Bazı raporlar markanın ID.2 ile birlikte Golf'ü devam ettireceğini belirtken bazıları Polo'nun yerini ID.2 modelinin almasını bekliyor. Araca geri dönersek modelin hem önden çekişli hem de dört tekerlekten çekişli araçlar için tasarlanan MEB-Plus platformu üzerine inşa edilen ilk otomobil olmasını bekliyoruz.

Galeri: VW ID.2 Casus Fotoğrafları

Prototipi baktığımızda kısa çıkıntılara ve daha küçük arka kapılara sahip olduğunu görüyoruz. Ön kapılar ise gözümüze biraz daha büyük gözüküyor. Açıkçası araç sadece VW ID.3 bileşenleriyle tasarlandığından dolayı net bir şey söylememiz doğru olmaz. Aracın ID. Life konseptine benzemesini beklemiyoruz.

Söylentilere göre aracın uzunluğu 4.250 mm olacak ve Golf'ten daha küçük olarak karşımıza çıkacak. Raporlar, aracın 1.600 ila 1.700 kilogram arasında olacağını ve performanslı bir GTX versiyonunun çıkacağını belirtiyor. Ayrıca güçlü gözüken bir ID.2 X varyantını da görebiliriz.

Açıkçası araç henüz erken geliştirme aşamasında olduğu için net bir bilgi bilmiyoruz. İlerleyen dönemlerde Volkswagen araca dair daha detaylı açıklamalarda bulunacak. Geleneksel Golf'ün gelecek yıl bir yenileme alacağını düşündüğümüzde onun 2027 veya 2028'e kadar satışta olmasını bekliyoruz. Yeni elektrikli hatchback modelinin ise 2025'e ve hatta 2026'ya kadar gelmeyeceğini düşünüyoruz.