Otomotiv dünyasında son zamanlarda görüyoruz ki SUV'ler ve crossover'lar yavaş yavaş kendilerini daha fazla göstermeye başlıyor. Bu tür otomobillerin bu denli ön plana çıkması ise, Citroen'in CEO'su tarafından pek de olumlu karşılanmıyor. Zira kendisine göre, elektrikli araçların açtığı yeni çağda bu tür araçların günleri sayılı.
Geçtiğimiz günlerde düzenlenen Citroen C4 X'in Birleşik Krallık lansmanı sırasında Citroen CEO'su Vincent Cobee, AutoExpress'e konuştu. Cobee'ye göre, SUV'lerin mevcut pazar payını göz önünde bulundurduğumuz da bunun fazlasıyla radikal olduğu bir gerçek var. Bu aşamada Cobee, her ne kadar "SUV dünyası bitti" dese de şu aşamada SUV'lerin olmadığı bir dünyayı kesinlikle hayal edemiyoruz.
Galeri: 2022 Citroen C5 X
Marka CEO'sunun bu düşüncesinin arkasındaki sebep ise, SUV'lerin yeterince aerodinamik olmaması diyebiliriz. Hepimiz biliyoruz ki EV'lerle birlirkte aerodinamik gereksinimler de arttı. Bu aşamada Cobee, “Pilli EV'de yanlış bir aerodinamiğe sahipseniz, menzil açısından büyük bir sorun yaşarsınız. Bu durum, iyi ve kötü hava arasında 50 kilometre kaybetmenize neden olabilir" ifadelerini kullandı.
Citroen CEO'sunun dikkat çektiği noktanın dışında bir durum daha var. Bir SUV, tahmin edilebileceği üzere bir hatchback, sedan ve hatta bir station wagondan daha ağır bir şekilde geliyor. Daha fazla ağırlık da aracın üretimi için daha fazla kaynağa ihtiyacı olduğu anlamına geliyor.
Citroen CEO'su Vincent Cobee, daha büyük SUV'lerin daha hafif araçlar ile kıyaslandığı zaman yeterli menzile sahip olmaları adına daha büyük pillere ihtiyaç duyduğu da eklendiğinde, durumun çok daha kötü göründüğünü ifade etti. Bu aşamada akü boyutunun da araç ağırlığı açısından da ilerleyen dönemlerde sınırlamaların gelmesini bekleyen yönetici, "İnsanlar, vergiler, teşvikler, düzenlemeler yoluyla ağırlığı ve pil boyutlarını sınırlamaya başlayacak" dedi.
Kaynak: AutoExpress