İçten yanmalı bir motora sahip ilk otomobil 29 Ocak, 1886’da 37435 numaralı patent numarasıyla hayatımıza girdi. Kabaca 136 seneden beri hayatımızda olan otomobillerin her türlüsünü gördük, denedik ve hayran kaldık.
Ancak elektrikli otomobillerle birlikte yeni bir çağa adım attığımızı kim inkâr edebilir? Şimdi elektrikli otomobil denilince akla ilk gelen şirket Tesla. Normalde otomobil algısını oluşturan bazı büyük şirketler vardır. Otomobil kavramının ortaya çıkmasını sağlayan Daimler – Benz, BMW, Audi, Porsche, Ferrari, Chevrolet gibi üreticiler ‘otomobil’ dendiğinde ilk aklımıza gelenler.
Galeri: 2022 Tesla Model 3
Peki ya elektrikli otomobil? İşte bu noktada Tesla’nın popülaritesini inkâr etmek hiç doğru olmaz. Ancak Kelley Blue Book’a göre, Tesla’nın elektrikli araçlarına olan ilgi en azından ABD pazarı için düşüyor olabilir.
Kelly Blue Book’un düzenlediği “Brand Watch” anketine göre Tesla araçlara karşı olan ilgi gittikçe düşüyor. Tesla şu an gerçekten çok fazla otomobil satıyor. 2022 yılında ise rekor seviyede bir satış başarısı bekliyorlar. Ancak KKB’nin düzenlediği ankete göre bir sonraki çeyrekte Tesla modellerine karşı olan ilgi bu kadar yoğun olmayabilir.
Bunun en büyük nedeni elbette global ölçekte pahalılaşan otomobil fiyatları. Dünya ekonomisinin kronik rahatsızlığı haline gelen enflasyon, insanları yeni bir elektrikli araç satın alma konusunda düşündürüyor ve belki de vazgeçmelerini sağlıyor.
Diğer bir neden ise Tesla patronu Elon Musk’ın ilgisinin başka bir yöne kayması. Şu an Twitter ile ilgilenen CEO’nun ana odak noktasının Tesla olmadığı açık.
Kaynak: Cox Automotive ve Electrek