Polestar 1, geçmişte Volvo'ların arka yüzüne özel bir markayı dünyaya tanıtmaya yardımcı olan bir ürün olarak karşımıza çıkmıştı. Tamamen elektrikli Polestar 2 ise Tesla ile mücadele etmek için yapılmış, uygun fiyatlı lüks bir kompakt bir otomobil olarak asfalta inmişti. Şimdi ise Polestar, ilk tamamen elektrikli SUV'si ile bizi selamlıyor.

Polestar 3, elbette 1 ve 2'den bazı ipuçları alıyor. Beş kenarlı ızgara ve "Thor's Hammer" farlarının yanında tam genişlikteki ışık çubuğu ile birlikte Polestar 2'nin arka tarafı ilham alınıyor. Bütün bunların yanında Precept konseptinden de çeşitli özgüleri bulabiliyoruz. En çok gözümüze çarpan şey 21 ve 22 inç jantların benzerliği oldu.

Polestar, bu yeni güzelliği "aerodinamik performanslı elektrikli SUV" olarak adlandırıyor ki bunu da aracın sahip olduğu 0.29 sürtünme katsayısı ile pekiştiriyor. Her ne kadar segmentteki en iyisi olmasa da, Mercedes-Benz EQS SUV (0,20), Tesla Model X (0,24) ve BMW iX'in (0,25) sahip olduğundan kesinlikle iyi bir durumda olduğunu söyleyebiliriz.

Polestar 3, 111 kW/saatlik pil takımı ve iki elektrik motoru barındıran 400 voltluk bir EV mimarisi ile geliyor. Bu aynı zamanda Polestar 3'ü, pili yalnızca 30 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e şarj edecek 250 kilowatt DC hızlı şarj özelliğiyle EPA döngüsünde 482 km menzil sağlıyor. Bu rakamlar onu sınıfın en hızlısı yapıyor. Bir dipnot: Polestar 3 ayrıca çift yönlü şarj özelliğine de sahip.

Kendisinin sahip olduğu çift motor kurulumu, Polestar 3'e 492 beygir gücü ve 840 Nm tork sağlıyor. Hal böyle olunca, kendisinin 0-100 km/sa hızlanması saatte sadece 4.9 saniye sürüyor. Şayet 6.000 dolarlık "Performance" paketini eklerseniz, toplamda 523 bg ve 909 Nm tork elde edebilirsiniz. Bu da aynı zamanda 0-100 km/sa hızlanmasının 4.5 saniyeye inmesi anlamına geliyor.

Bahsettiğimiz bu "Performance" paketi ayrıca yeni 22 inç jantlar, standart Pirelli P-Zero lastikleri de içeriyor. Bu kadar özellik yükseltmesi, bir dezavantajı da beraberinde getiriyor: Tahmini menzil yaklaşık 434 kilometreye kadar düşüyor.

İç mekana geldiğimizde görüyoruz ki bizi karşılayan 14.5 inçlik dokunmatik ekran, orta konsolu Polestar'ın Android Automotive işletim sisteminin en son sürümü ile buluşturuyor. Bahsi geçen bu kurulum; Google Haritalar, Google'ın sesli asistanı, kablosuz güncellemeler ve tüm iPhone kullanıcıları için kablosuz Apple CarPlay'i içeriyor.

Hem Plus hem de Pilot paketi, piyasaya sürüldüğü zaman çift motorlu uzun menzilli modelde standart olarak geliyor. Plus paketinde 25 hoparlörlü Bowers & Wilkins sistemi, yumuşak kapanan kapılar, ısıtmalı direksiyon simidi ve arka koltuklar ve 22 inçlik tekerlekler bulunuyor. Pilot paketi ise, Polestar'ın Pilot Assist uygulamasını (Polestar'ın saatte 80 km'ye kadar dur-kalk özellikli gelişmiş uyarlanabilir hız sabitleyicisi), park asistanı ve bir baş üstü ekranı içeren, en yeni ve en büyük aktif güvenlik ekipmanını sunuyor.

Haberimizin sonlarına doğru gelirken, Polestar 3'ün yalnızca uzun menzilli, çift motorlu donanımda piyasaya sürüleceğini hatırlatmak isteriz. Kulislerde konuşulanlara göre, daha fazla ve daha uygun fiyatlı modeller daha sonra satışa sunulacak.

Peki Polestar 3 hangi fiyattan satın alınabilecek? Kendisinin ücretlendirmesinin 85.300 dolardan başladığını belirtelim. Şayet 6.000$ dolarlık "Performance" paketini alırsanız, bu fiyatı 91.300 dolara çıkaracaktır. Polestar şu anda 3 için sadece ön siparişleri alıyor...