Hazırlayan: Cihan Demir

Stellantis şu anda bünyesinde 14 otomotiv şirketi barındırıyor ve bu şirketlerin hepsini elektrikli araç üreten şirketler haline getirmek için büyük bir çaba harcıyor. Asıl amaçları ise elektrikli otomobilde AB’de ve ABD’de lider olmak. Ve görünüşe göre her şey yolunda gibi görünüyor. Çünkü 2022’nin ilk yarısında, Stellantis grubu geçen seneye oranla yüzde 50 daha fazla elektrikli araç satıyor.

14 otomobil üreticisinin ise toplamda 20 adetlik bir elektrikli araçtan oluşan ürün yelpazesi bulunuyor. Önümüzdeki iki yıl içinde bu sayının 28’e çıkması bekleniyor. Stellantis Grup CEO’su Carlos Tavares:

Galeri: Fiat E-Doblo 2022

“Zorlu bir küresel pazardayız ve ilerleme devam etmek için cesarete ihtiyacımız var. Stratejimizin ismi ise “İleriye Cesaret.” Olağanüstü performansı sergiliyoruz ve elektriklenme söz konusu olduğunda oldukça cesur davranıyoruz. Çalışanlarımızın esnekliği, çevikliğimiz ve girişimci ruhumuzla birlikte yenilikçi iş ortaklarımız, Stellantis Grubu geleceğe uygun, sürdürebilir bir mobilite teknolojisi şirketi haline getirmek için çalışıyoruz. Tüm Stellantis çalışanlarına bu bağlamda teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

Grup ayrıca, 2022 yılının ilk yarısına ilişkin faaliyet raporunu yayınladı ve buna göre şirket yüzde 18,1’lik bir kar marjı yayınladı. AB ise şirketin kar marjı 10.1 olurken, AB’de Pazar payı 22.9’dan yüzde 21.2’ye geriledi.

Bu arada Fiat 500e’nin AB’de fenomen bir elektrikli otomobil olma yolunda ilerlediğini de söylemeden geçmeyelim. Kendisi Almanya ve İtalya’da en çok satan elektrikli otomobil oldu. Fransa’da ise Peugeot e-208 hakimiyetini sürdürüyor diyebiliriz.

Bu arada Stellantis, AB’nin en büyük araç paylaşım şirketi ShareNOW’ı yakın zamanda satın almıştı.