Avrupa'nın binek otomobil pazarı, bu yılın Haziran ayında 2021 yılına göre %17'lik bir düşüş yaşadı. Bu düşüşün en büyük sebebi, yeni otomobillerdeki tedarik problemiydi. Zira bildiğiniz üzere mikroçip krizinin otomotiv sektörüne olan büyük etkisi, hâla devam ediyor.

Avrupa'da Haziran ayındaki bu düşüş, plug-in yani şarj edilebilir otomobil pazarında da düşüşe sebep oldu. EV Volumes adlı kaynağın sağladığı bilgilere göre Avrupa'da geçtiğimiz ay 220.000 adet sıfır km şarj edilebilir binek otomobil satışı yapıldı. Bu da geçtiğimiz yılın aynı ayına göre %8 oranında daha düşük olarak kayıtlara geçiyor.

Fakat bu durum, şarj edilebilir otomobillerin (şarj edilebilir derken hem tamamen elektrikli, hem de plug-in hibritleri bir arada kastediyoruz) Avrupa'daki yayılma başarısını çok da etkilemiyor. Çünkü Haziran ayındaki %8'lik düşüşü, şu an için sadece 1 aylık bir durgunluk olarak yorumlayabiliriz. Avrupa'da şarj edilebilir otomobillerin pazar payının Haziran ayı itibariyle %21'e ulaştığını da belirtmiş olalım.

Okuyucularımızı bu karışık yorumlarla biraz zorlamış olabiliriz. Görünüşe göre biraz daha zorlamaya devam edeceğiz. Çünkü Haziran ayında şarj edilebilir hibrit otomobillerde %8'lik bir satış düşüşü gördüğümüzü söyledik. Fakat bu düşüş, plug-in hibritlerdeki %22'lik düşüşten kaynaklanıyor. Zira tamamen elektrikli modeller Avrupa'da aynı ayda yine geçen yılın aynı ayına göre %4'lük bir artış gösterdi.

Bu durumu aşağıda şöyle özetleyebiliriz:
(Avrupa'da Haziran ayındaki sıfır km otomobil satışları)
-BEV Araçlar (Tamamen Elektrikliler): 134.100 adet (geçen yılın aynı ayına göre %4 daha fazla)

-PHEV Araçlar (Plug-in Hibrit'ler): 85.750 adet (geçen yılın aynı ayına göre %22 daha az)

-Şarj Edilebilir Araçlar (Üstteki 2 Grubun Toplamı): 219.889 adet (geçen yılın aynı ayına göre %8 daha az)

Avrupa'da 2022'de şu ana kadar şarj edilebilir sıfır km otomobil satışlarına baktığımız zaman da bu sayının 1.127.489 olduğunu görüyoruz. Bu da bir önceki yılın aynı sürecine göre %9'luk bir artışa tekabül ediyor.

Avrupa'nın Haziran Ayındaki En Popüler Şarj Edilebilir Modelleri


Avrupa'da, şarj edilebilir (tamamen elektrikli ve plug-in hibrit) otomobiller arasında geçtiğimiz ay en çok satan model, Tesla Model Y oluyor. Bu aracın Avrupa'da Haziran ayında 17.000 adet sattığını görüyoruz. Avrupa'nın geçtiğimiz ayki popülarite sırasında ikinci sırada ise Fiat 500 Electric geliyor. Bu aracın da Haziran ayı satışı 7.322 adet olarak gerçekleşmiş. Bu iki modeli takip eden ise bir başka Tesla modeli olan Model 3 oluyor. Onun da Haziran ayı satış adedi 6.408 şeklinde.

Yılın bu zamana kadarki sürecinde ise sıralama Tesla Model Y, Model 3 ve Fiat 500 Electric şeklinde gerçekleşiyor. Ayrıca Avrupa'da ciddi satış miktarları yakalayan bir başka şarj edilebilir model de Peugeot e-208 oluyor. Skoda Enyaq iV'ün satış miktarları da yine ciddi seviyelerde. Enyaq iV'ün Volkswagen ID.4'ten de çok satarak, VW Grubu'nun MEB platformunun en çok satan şarj edilebilir modeli olması dikkatleri çekiyor.

Dikkatleri çeken bir başka model de Toyota bZ4X oluyor. Bu pazarın yeni üyelerinden birisi olan bu araç, geçtiğimiz ay Avrupa'da 477 adet satış gerçekleştirdi.

Haziran 2022 Avrupa Şarj Edilebilir Sıfır Km Otomobil Satış Adetleri

Tesla Model Y - 16,758
Fiat 500 electric - 7,322
Tesla Model 3 - 6,408
Peugeot e-208 - 5,691
Skoda Enyaq iV - 5,664
Volkswagen ID.4 - 4,993
Renault ZOE - 4,673
Volkswagen ID.3 - 3,800
Ford Kuga PHEV - 3,792
Hyundai Kona Electric - 3,716

2022'nin 7.Ayına Kadar Avrupa'da Şarj Edilebilir Sıfır Km Otomobil Satış Adetleri

Tesla Model Y - 45,240
Tesla Model 3 - 40,404
Fiat 500 electric - 33,160
Volkswagen ID.4 - 23,742
Peugeot e-208 - 23,134
Kia Niro EV (e-Niro) - 22,698
Ford Kuga PHEV - 22,285
Skoda Enyaq iV - 22,257
Renault ZOE - 21,831
Hyundai Kona Electric - 20,506

2022'nin 7.Ayına Kadar Avrupa'da Şarj Edilebilir Sıfır Km Otomobil Satışlarında Otomobil Şirketlerinin Sıralaması

Volkswagen Group - 18.1% pazar payı (Volkswagen markası 6.4%, Audi 5.8%)
Stellantis - 16.6% pazar payı (Peugeot markası 5.8%)
Hyundai Motor Group - 11.5 % pazar payı (Kia markası 6.3%, Hyundai 5.2%)
BMW Group - 11.2% pazar payı (BMW markası 9.3%)
Mercedes Group - 9.3% pazar payı (Mercedes-Benz markası 8.2%)
Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance - 8.6% pazar payı
Tesla - 7.6% pazar payı