Geçtiğimiz yıllarda yaşanan emisyon skandallarıyla birlikte birçok otomobil üreticisi plug-in-hybrid (şarj edilebilir hibrit) otomobillere yöneldi. Araçların elektrik sayesinde düşük emisyon değerlerine sahip olması ve kullanıcılara elektrikli otomobil deneyimini yaşatması birçok üreticiyi heyecanlandırdı. Bugüne kadar şarj edilebilir hibrit satışları çok iyi giderken ortaya çıkan veriler son durumun pek de öyle olmadığını gösteriyor.

Automotive News Europe tarafından yayınlanan son raporlara göre Avrupa'da şarj edilebilir hibrit satışları giderek düşüş yaşıyor. Örnek olarak Fransa'da plug-in hibrit satışları Haziran ayında yüzde 28 oranında düştü. Bu düşüşü Almanya yüzde 16 oranıyla takip etti. Birleşik Krallık'ta da durum pek farklı değil. 2019 yılında elektrikli satışlarıyla şarj edilebilir hibrit satışları baş başa ilerlerken şimdi her PHEV araç için iki elektrikli otomobil satılıyor.

2018 Honda Clarity PHEV Test Sürüşü

Bu durumun sebebine baktığımızda ise elektrikli otomobillerin yaygınlaşması ve artan akaryakıt maliyetleri çıkıyor. Özellikle pandemi ve savaşın etkisiyle dünya genelinde akaryakıt fiyatları ciddi oranda zamlandı ve birçok kişi aracını kullanamaz duruma geldi. Elektrik maliyetlerinin akaryakıt fiyatlarından daha düşük olması kullanıcıları bu alana yönlendirdi.

Bunların hepsine ek olarak elektrikli modellerin sayısının da giderek artması ve şarj istasyonu altyapılarının gelişmesi kullanıcıları şarj edilebilir hibrit yerine tamamen elektrikli otomobillere yönlendirdi. Peki, sizin düşünceleriniz neler? Sizce hangi seçenek daha kullanılabilir?