Honda, geçtiğimiz hafta yeni Civic Type R'yi, turboşarjlı benzinli motoru altı ileri manuel şanzımanının yanında önden çekiş ile birleştirerek tanıttı. Bu tanıtım ile birlikte FL5 modelinin hibritleşeceği ve bununla beraber dört tekerlekten çekiş sistemini alacağına dair iddialara da son noktayı koymuş oldu. 

Bir diğer yandan yeni gelişmeler de yaşanmaya devam ediyor. Autocar ile konuşan Honda Avrupa teknik danışmanı Ko Yamamoto, Civic Type R platformunun elektrifikasyonu destekleyebileceğini ifade etti. Sözlerine, mevcut platforma dayalı olarak tamamen elektrikli bir CTR olasılığının gündemlerinde olmadığını belirterek devam eden Yamamoto, ilerleyen zamanlarda bir hibrit kurulum için ise kapıları kapatmadı.

Galeri: 2022 Honda Civic Type R

Yamamoto, konu ile ilgili, "Elektrifikasyon konusunda şu var ki, bahsettiğimiz platformda saf bir elektrikli güç aktarma organı yapamayız. Bununla beraber, belirli bir düzeyde şarj edilebilir hibrit alabileceğini düşünüyorum. Elektrifikasyon, VTEC veya turbo gibi başka bir teknik önlem olarak sayılabilir." diyor. Dört tekerlekten çekişli bir TO'nun gelip gelmeyeceği konusunda ise Ko Yamamoto, bunun kesinlikle gündemde olmadığını belirtti.

Elimizdeki son bilgiler ışığında söyleyebiliriz ki, 2.0 litrelik benzinli motorun öncekinden 10 beygir gücü ve 20 Nm tork daha fazla güç üretiyor. Honda, 265/30 Michelin Pilot Sport 4S'ye sarılmış 19 inçlik bir setle karşımıza çıkarak daha küçük tekerlekler fakat daha geniş lastikler takmayı tercih ediyor.

Haberimizin sonlarına doğru gelirken, halen araç ile ilgili bilmediğimiz fazlasıyla teknik özellik olduğunu belirtmek isteriz. Aynı durum temel fiyatlandırma bilgileri için de geçerli...