BMW, yeni M Hybrid V8'i ile Kuzey Amerika IMSA WeatherTech SportsCar Şampiyonasına ve başka şampiyonalara katılarak önümüzdeki yıl en üst düzey yarışlara geri dönmenin planlarını yapıyor. Markanın M bölümünün patronu Franciscus van Meel, hibrit yarış aracının 2024'ten itibaren Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nda da yarışacağını duyurdu. Bir diğer deyiş ile, 24 Hours of Le Mans'da.

Yukarıda bahsettiğimiz dayanıklılık yarışında boy göstereceğini kutlamak adına BMW, Dallara'nın test pistinde kullanıma açtığı Varano de Melegari'de M Hybrid V8'in yeni görüntülerini, aşağıdaki fotoğraflarda inceleyebileceğiniz üzere paylaştı. Yarışın ilk kez Daytona'da yapılacağı 2023'ün Ocak ayına kadar marka, bir hayli mesai yapacak. Aracın, eylül ayından itibaren ABD'de IMSA'ya yönelik ince ayarlar üzerinde çalışmaya başlacağını belirtelim. Elbette bunun öncesinde, ağustos ayında ekstra Avrupa testleri yapılması da planlanıyor.

Galeri: 2023 BMW M Hibrit V8

Devasa bir böbrek ızgarasına sahip olarak gelen M Hybrid V8, DTM'den aldığı ilham ve kökleriyle, 2017 ve 2018 sezonlarında M4 DTM tarafından kullanılan doğal emişli P66/1'i takip eden yeni bir P66/3 motorla gücüne güç katacak. Belirtmek isteriz ki, kendisi 4.0 litrelik ünite ve bir çift turboşarj ile geliyor. Bu da 646 beygir gücü ve 650 Nm tork üretmesi demek.

BMW M Hybrid V8, tarihler 1999'u gösterdiğinde Le Mans yarışında zafer kazanan V12 LMR'nin manevi halefi olarak hizmet edecek. LMDh aracı, dayanıklılık yarışlarında Porsche 963, Acura ARX-06 ve Cadillac Grand Touring Prototip Hiper aracı gibi rakipleri ile oldukça zorlu bir mücadele verecek.

Bu sene BMW'nin M bölümünün 50. yılı olduğundan, hem yolda hem de pistte 50 yıllık varlığını göstermek ve güçlendirmek adına şimdiye kadar sevenlerini tatmin etti diyebiliriz. Marka, M Hybrid V8 ve M4 GT4'ün yanında aynı zamanda M3 Touring ve M4 CSL ile oldukça hızlı bir yıl geçiriyor. Bu yılın sonlarına doğru gelecek olan ve 1970'lerin başlarından itibaren aynı adı taşıyan homologasyona özel modern bir 3.0 CSL'yi görmemiz de cabası.