Alman menşeili Kfz-betrieb.vogel.de'nin iddiasına göre Porsche, Taycan için dünya genelinde 10 Temmuz 2019 ile 18 Mayıs 2021 arasında üretilen 40.421 örneği geri çağırma kararı aldı. Buradaki geri çağırmanın ana sebebi, "ANA5" olarak adlandırılan sorun. Daha açık bir şekilde açıklamamız gerekirse, sürücü ve yolcu koltuklarının kabloları ile ilgili diyebiliriz.

Çin'de daha önce şahit olduğumuz bir geri çağırma vardı ki bu geri çağırma toplamda 2020-2021 model yılı olarak gelen 6.172 otomobili kapsıyordu. Koltuğun boylamasına yapılan ayarı sırasında bu "kablo demeti"nin hasar görebilme ihtimali var. Bu aynı zamanda hava yastıklarının ve emniyet kemeri gergilerinin bir anda devre dışı kalması ihtimali demek.

Galeri: 2022 Porsche Taycan

Porsche Taycan için yapılan ilk geri çağırılma bu değil. Bundan yalnızca birkaç hafta önce ani bir güç kaybı yaşayabilecek 43.000 adet hakkında da bir geri çağırılma olduğu kulağımıza gelmişti. Yapılacak bir yazılım güncellemesi ile sorununun halledeceği masada olan bilgilerden olsa da, atölye daha garanti bir yol olabilir.

Yukarıda bahsettiğimiz kablo demeti ile ilgili geri çağırma ise, bilhassa EV bileşenleri ile ilgili gibi gözükmüyor. Elektrikli araçlardaki sorunların en önemlisi, belki de tek önemlisi her zaman pil takımı olarak karşımıza çıktı. Bunun yanında elbette güç tahrik ünitelerini etkileyen sorunların da göz arda edilemeyeceği aşikar.

Bu noktada üreticiler, bilhassa Porsche gibi yüksek güvenilirlik değerlendirmesi konusunda iyi bir noktada olmayı bunun kalıcılığını hedefliyorlarsa, maliyetli sorunlardan kaçınmak için çalışmalarını oldukça sıkı bir şekilde yapmayı planlamalılar. Sonuçta bunun bir ekonomi tarafı da var. Hatta Porsche, geride bıraktığımız günlerde geleneksel modellerden daha karlı olacak elektrikli otomobiller sunmayı planladığını açıklamıştı...