Elektrikli otomobillerin en büyük problemlerinden biri de bataryalarda meydana gelen azalmalar. Özellikle bataryanın kullanılmasının üzerinden belli bir süre geçtikten sonra batarya kapasitelerinde azalmalar yaşanıyor ve araçların menzillerinde düşüşler gerçekleşiyor. Bu düşüş neticesinde batarya değiştiriliyor ve eskileri büyük bir atık olarak bizlerin karşısına çıkıyor. Ancak Volkswagen'in yeni sistemi ömrü azalan bataryaları tekrardan hayata kazandırıyor. 

VW tarafından Zwickau fabrikasında kurulan Güç Depolama Konteyneri (PSC) 96 adet ID.3 ve ID.4’ten alınan kullanılmış bataryalarından oluşuyor. Bu konteyner toplam 570 kWh’lık güç depolayabiliyor. Şirketin elektrikli otomobil fabrikasında kurulan güç konteyneri 150 kW’lık şarj istasyonlarını destekliyor ve enerji dalgalanmalarını engelliyor.

Galeri: Volkswagen ID.4 üretim Zwickau

Bu sistem sayesinde kapasitesi az piller bir powerbank gibi değerlendiriliyor ve şarj cihazları olarak karşımıza çıkıyor. Güç konteyneriyle birlikte hızlı şarjın olmadığı noktalarda hızlı şarj hizmeti sunulabilecek ve fiyatlardan tasarruf sağlanacak. Volkswagen tarafından yapılan açıklamada şu sözlere yer verildi:

"Yeni PSC’nin en büyük avantajı hızlı şarj altyapısının ve düşük kapasiteli şebeke bağlantısının olduğu yerlerde bile kurulabilmesidir."

"Büyük bir pil depolama ünitesi olan PSC, bir trafo istasyonuna uygun maliyetli bir alternatif sunuyor. Elektrik şebekesine aşırı yük bindirmeden kısa sürede büyük miktarlarda enerji sağlanmasına olanak tanıyor. Diğer bir avantajı ise enerjinin geçici olarak depolanmasına izin vermesidir. Aksi takdirde, hiçbir araç şarj olmuyorken bile bekleme işlemi sırasında ortaya çıkacak yüksek temel maliyetlerden kaçınılmalıdır."

Bu sayede 10 yıldan uzun süre kullanılan ve az kapasiteye sahip bataryalar geri dönüşüme gitmeden değerlendirilebilecek ve istasyonların kurulum maliyeti azaltılacak. Bu tarz çözümlerin yaygınlaşmasıyla birlikte elektrikli otomobil şarj istasyonlarının giderek artması ve satışların da bu doğrultuda ivmelenmesi bekleniyor.