Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi hibrit ve elektrikli otomobiller için yeni bir karar aldığını açıkladı. Alınan karara göre sürücüler araçları düşük hızdayken çevreye yayacağı sesi seçemeyecek. Automotive News’e göre 2019 tarihli önergenin onaylanması durumunda ABD’de satılan her plug-in-hybrid (şarj edilebilir hibrit) ve tamamen elektrikli otomobiller için üreticiler istedikleri sesleri sunabilecekti.

İlk teklif 2018 yılında nihai hale getirildi. Teklife göre 32 km/saat hızın altında elektrikli araçlarla yolculuk yaparken yaya güvenliğini sağlamak için araçların belli bir ses çıkarması gerekiyordu. Ayrıca bu sesler markadan markaya ya da modelden modele değişemiyordu. Yeni düzenlemeyle birlikte bunun önü açılacaktı.

Tesla'nın Tüm Modelleri Supercharger Şarj İstasyonunda

2019 düzenlemesiyle birlikte markalar isterlerse doğa seslerinin sunabilecekti. Ancak birçok dernekten bunun yanlış olduğunu dair açıklama geldi. Özellikle doğa seslerinin sunulması durumunda engelli insanların bunu anlamayabileceği ve kazaların daha çok artabileceği belirtildi.

Bu açıklamalarla birlikte NHTSA kararından vazgeçti ve her elektrikli otomobilde aynı sesin olması gerektiğini açıkladı. Her ne kadar sivil toplum kuruluşları bu duruma sevinse de Otomotiv İnovasyonu İttifakı pek de sevinmedi. İttifak, karar sonrası hayal kırıklığına uğradıklarını belirtti.