Hazırlayan: Cihan Demir

Stellantis CEO’su Carlos Tavares, elektrifikasyonun yönü ve hızı hakkındaki şikayetlere alışkın olmamızı sağlayan isim ancak onun da altını çizdiği büyük sorunlar olduğu kesin.

Portekizli yöneticinin Stellantis’teki elektrikli otomobiller hakkında şüpheci davranmayan tek kişi olmadığı aşikar zira bu hafta şirketin üretim direktörü Arnaud Deboeuf’ta endişelerini dile getirdi.

Bloomberg’ göre, Deboeuf, AB’nin 2035 yılına kadar içten yanmalı motorlu yeni araçların satışını yasaklama anlaşmasının ardından, otomotiv endüstrisinin elektrikli otomobiller ucuzlamadığı sürece benzinle çalışan motorlara mahkum olduğu konusunda açıklama yaptı.

Debeouf: “Eğer elektrikli otomobiller ucuzlamazsa endüstrideki Pazar çökecek. Bu ciddi bir sorun.”

Bir yandan teknolojik ilerlemelerin hızı, bir yandan üretimde eşi benzeri görülmemiş artış aslında daha düşük maliyet olarak üreticilere yansımalı. Arnaud Deboeuf Stellantis’in 2030 yılına kadar elektrikli araç üretim maliyetini yüzde 40 oranında azaltmayı hedeflediğini açıkladı

Ayrıca bunlara ek olarak Stellantis CEO’su Carlos Tavares, hammaddelerin gittikçe sınırlı hale geldiği konusuna dikkat çekti.

“Stellantis AB’nin verdiği kararlara uyacak olsa da, politikacılar otomobil üretimini desteklemek için yeterli hammaddeye sahip olmayı umursamıyor gibi görünüyorlar.”

Diğer bir sorun ise, 2024-2027 yılları arasında yaşanacak olan pil krizi ile ilgili. Bu krizin büyük ölçüde Asya kökenli otomobil üreticilerine yarayacağı konuşuluyor.

“2024 ve 2027 yılları arasında elektrikli araçlar için olan talebin artması Asyalı üreticilere büyük fayda sağlayacaktır. “

Ancak asıl soru şu: Stellantis, batarya üretim fabrikalarına neden daha erken yatırım yapmadı? Koşullar krizi veya neyi getirirse getirsin Renault gibi bazı markalar elektrikli R5 gibi bazı modellerine 20.000 Euro civarında fiyatlarla tanıtılabilecekleri hakkında söylemlerde bulundular.

Önümüzdeki yıllarda elektrikli otomobil piyasasının nasıl geliştirdiğini göreceğiz…