Süper otomobil üreticilerinin, önümüzdeki zaman diliminde Avrupa emisyon düzenlemelerini karşılamak için birkaç yılı daha olacak. Hatırlatmak isteriz ki, geçtiğimiz hafta Avrupa Birliği sıfır emisyonlu güç aktarma organlarına geçmek için 2029'dan 2035'in sonuna kadar süreyi uzatmayı kabul etmişti. Bunun yanında, AB'nin yeni benzinli ve dizel araçların satışını yasaklayacağı yıl olarak da 2035 belirlenmişti. Avrupa'daki içten yanmalı motor için sonun başlangıcı yaklaşıyor.

İtalya; Ferrari, Lamborghini ve Pagani gibi süper otomobil üreticilerine ev sahipliği yapıyor. Geride bıraktığımız yıl İtalya, diğer dört Avrupa ülkesiyle beraber, bu otomobil üreticilerinin yeni düzenlemeleri karşılamakta zorluk çekeceğini öne sürerek sürenin uzatılması için hareket ediyordu. Açıkça belirtebiliriz ki, artık AB'nin bu durumu kabul ettiği görülüyor. Automotive News Europe'a göre ise İtalya, 2040'a kadar bir uzatma istiyordu.

Galeri: Ferrari SF90 Stradale

Bir diğer yandan yeni anlaşma; McLaren, Aston Martin, Rimac, Koenigsegg, Lamborghini ve diğer otomobil üreticileri için bir kazanç demek. Sınırlı kaynaklara sahip bu otomobil üreticileri için hibrit ve tamamen elektrikli güç aktarma organlarına bir anda geçmek hiç kolay bir şey değil. Bu otomobil üreticileri ayrıca, henüz uygulamanın ilk aşamalarında olan teknolojiyle de yol kat etmek durumundalar. Pillerin ağır bir şekilde tasarlanması ve bu ağırlığın otomobilin genel performansını gölgede bırakması, süper otomobil üreticilerin asla isteyeceği bir durum değil.

Yukarıda bahsettiğimiz niş otomobil üreticileri, elektrifikasyona doğru adımlarını sürdürseler de çok da fazla bir adım atamıyorlar. Geçtiğimiz ay Ferrari, ilk tamamen elektrikli modelinin 2023 ve 2026 yılları arasında toplamda 15 aracı piyasaya sürme planının bir parçası olarak 2025'te geleceğinden bahsetmişti. Ferrari'nin ilk EV'si ile ilgili ayrıntılar hala netlik kazanmasa da, şirketin elektrikli ve hibrit için patent başvurusu yaptığını biliyoruz. Lamborghini ise, geçtiğimiz hafta ilk elektrikli otomobilini on yılın sonunda piyasaya süreceğini duyurmuştu.

Yukarıda bahsettiğimiz AB'nin satış yasağı, sentetik yakıtlarla çalışan içten yanmalı motorlar için bir boşluk bırakıyor diyebiliriz. Savunma yapan ülkelerin, bu durumun etkinliğini kanıtlamaları için sadece 2026'ya kadar süreleri bulunuyor. 2026 aynı zamanda Formula 1'in yarış araçlarında sürdürülebilir yakıt kullanmaya başlayacağı yıl olarak da biliniyor. Otomobil üreticileri de haliyle emisyonları azaltmak ve AB'nin hedeflerini karşılamak için hidrojene yoğunlaşıyor...