Avrupa Birliği'nin emisyon kararı tüm üreticileri ciddi anlamda etkilemiş durumda. Elektrikli otomobile geçiş sürecini hızlandıracak bu kararın sonuçlarının ise korkutucu olabileceği iddia ediliyor. En azından Volkswagen CFO'su Arno Antlitz bu fikirde.

Reuters'in mikrofonlarına konuşan yönetici, içten yanmalı modellerin bu kadar hızlı şekilde terk edilmesinin yeni bir tedarik krizine yol açabileceğine inanıyor. Bu kez sorun çipler değil, elektrikli otomobillerin olmazsa olmazı bataryalar olacak.

"Bizce oldukça zor bir hedef konuldu fakat başarılabilir. Yine de asıl sorun elektrikli otomobil üretmekte değil. Asıl problem özellikle bataryalarda tedarik zincirinin kontrolünde yaşanacak."

Elektrikli otomobillerin sayısının artması, halihazırda zirveye oynayan lityum fiyatlarını da etkileyecektir. Fiyatların yükselmeye devam etmesi maliyeti artıracak ve elektrikli otomobillerin fiyatı düşündüğümüz seviyelere gerilemeyecektir.

Şimdilik Avrupa Birliği'nin bu kararı yasalaşmış değil. Öte yandan geçtiğimiz günlerde yapılan oylama ile CO2 seviyelerinin 2035 yılına kadar sıfır seviyesine düşürülmesi resmen kabul edilmiş oldu. Daha önce bu karara karşı çıkan farklı ülkeler olsa da yasa oy birliği ile parlamentodan geçti. 2035 yılından itibaren Avrupa'nın hiçbir showroom'unda içten yanmalı modeller bulunmayacak.

Bakalım bu kararın sonunda otomotiv sektörü ikinci bir tedarik krizi ile karşı karşıya kalacak mı?