Bugünün dünyasında hepimizin ortak amacı hem sürdürülebilirlik hem de zamanı verimli kullanmak diyebiliriz. Durum böyle olunca, tüm sektörlerde yaşanan dijital dönüşüm sayesinde akıllı mobilite çözümleri ve çevre dostu teknolojiler önem kazanıyor. Müşterilerin beklentileri de doğal olarak bu yönde gelişiyor.

Ülkeler emisyon kısıtlarını gündemlerine dahil etmek için uzun zamandır çalışmalar yürütüyorlar. Ford Otosan da Ford’un stratejisi ve Avrupa Birliği (AB) Yeşil Mutabakatı ile uyumlu olarak iklim krizi ile mücadele etmek için sürdürülebilirlik bakış açısıyla üretime odaklandı.

Rakun

Bütün bunların yanında, bugün, geçmişte hiç olmadığı kadar yoğun bir kentleşme baskısıyla karşı karşıya olduğumuzu belirtmeliyiz. Dünya nüfusunun %50’den fazlası kentlerde yaşıyor. Bu oran nüfus artışı ve iklim göçlerine bağlı olarak yakın gelecekte daha da yükselecek.

BM’ye göre 2050 yılında dünya nüfusunun 10 milyara yaklaşacağı ve yüzde 70’inin de şehirlerde yaşayacağı tahmin ediliyor. 97 milyon civarında olacak Türkiye nüfusunun da %80’den fazlasının şehirlerde yaşayacağı öngörülüyor.

Dünya genelinde tüm otomobil yolculuklarının yaklaşık yüzde 40’ı, 5 km. altı mesafeler için yapılıyor. Araçlar ile yapılan yolculuklarda harcanan yakıtın ortalamada sadece yüzde 2'si yolcuları taşımak için kullanılıyor.

Trafik, şu anda bile özellikle metropollerde önemli bir sorun. Bugün sürücüler, 20. yüzyılın sonlarına nazaran trafikte 3 kat daha fazla zaman harcıyorlar. Böylece yakın gelecekte şehir içi yolculuk mesafeleri uzayacak, trafikte geçecek sürenin artmasına bağlı olarak araç sürmenin maliyeti de yükselecek. Bu etkenler beraberinde trafik sıkışıklığı, emisyon salımları ve hava kirliliği ile ilgili sorunları getirecek.

Öte yandan özellikle e-ticaretin tüm dünyadaki yükselişiyle teslimat yapan araçların arttığını da görüyoruz. İklim krizi ile ilgili taahhütler düşünüldüğünde bu alanda kullanılan araçların da gerekli teknolojiye ve çevresel faktörlere uyumlu olması gerekiyor. Ticaretin şekli değişiyor, eskiden alışveriş yapmak için dükkanlara, mağazalara gidiyorduk. Daha sonra dijitalleşme ve e-ticaretin artması ile uzaktan sipariş dönemine geçtik.

Sipariş ettiğimiz ürünler 2-3 günde kapınıza geliyordu. Şimdi ise ticarette yepyeni bir dönemi yaşıyoruz. Gönderim teslimat süreleri dakikalara indi. Bunu rakamlar da oldukça net bir biçimde gösteriyor; 2021’de dünya genelinde e-ticaret kullanıcı sayısı 3 milyara, e-ticaret hacmi ise 4.9 trilyon dolara ulaştı. 2023 yılında küresel e-ticaret hacminin 6.5 trilyon dolara yükselmesi beklenirken, 2024’te dünyada toplam ticaretin yüzde 22’sinin e-ticaret üzerinden gerçekleşeceği tahmin ediliyor.

Rakun

2021 yılında ülkemizde e-ticaret hacmi %69 artarak 381,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Sipariş adetleri ise yüzde 46 artarak 2 milyar 297 milyon adetten 3 milyar 347 milyon adede yükseldi. Güvenli ve sağlam teslimatı önce yapanın kazandığı bir dönemdeyiz. Bu da dayanıklı ve verimli araçları öne çıkarıyor.

Ford Otosan’ın geçtiğimiz kasım ayında duyurduğu yeni girişimi Rakun Mobilite Teknoloji ve Ticaret A.Ş. ile yenilikçi ve hafif mobilite çözümleri arayan tüm kullanıcılar için farklı iş modelleri ile hizmet sunmayı hedefliyor. Ford Otosan, Rakun Mobilite şirketiyle mobilite alanındaki faaliyetlerini ürün geliştirme, inovasyon ve üretim kabiliyeti ile entegre ederek bir üst seviyeye taşıyor.

100% Ford Otosan iştiraki olan Rakun Mobilite şirketiyle müşterilerin mobilite alanındaki ihtiyaçlarına yanıt veren yenilikçi ürün ve teknolojiler geliştirmeye devam edilecek. Ford Otosan’ın müşterilerinden aldığı ilhamla, elektrikli araç üretiminde ve ticari araç üretiminde sahip olduğu bilgi birikimi sayesinde 4’ten az tekeri olan çevreci, elektrikli bir araç üretme hayali ile Rakun doğdu.

Motosiklet-moped olarak Türk mühendisler tarafından geliştirilen ve Ford Otosan Eskişehir Fabrikası’nda üretilen Rakun Pro2 ve Rakun Pro3’ün satış, pazarlama ve satış sonrası operasyonlarından Rakun Mobilite Teknoloji ve Ticaret A.Ş. sorumlu olacak.

Rakun, ticari müşterilerin ihtiyacı üzerinden oluşan hayalle bir inovasyon projesi olarak doğdu. İlk prototipler market ve yemek sektörünün önde gelen markalarından alınan görüşler ile geliştirildi. Daha sonra kargo şirketleri, belediyeler, yemek firmaları dahil 20’den fazla kurumsal müşterilerinden geri bildirimler alınarak daha son şekline kavuştu.

İlk etapta kurumsal/ ticari müşterilerle kiralama ve satış yöntemi ile buluşturulan Rakun araçlar, ilerleyen dönemlerde ise bireysel müşterilere satış ve kiralama imkanı ile sunulacak.

Bir diğer yandan bu sektörde en önemli noktalardan biri de araçların sürekli çalışır halde olması ve hızlı servis hizmeti diyebiliriz. Bu nedenle satış sonrası servis en çok önem verilen alanların başında geliyor. Seçili Ford binek ve hafif ticari servislerinde, hem de mobil servis hizmeti ile yerinde servis hizmeti sunulacak.

A sınıfı motor ehliyetine ihtiyaç duyulmadan kullanılan araçlar tam şarjla 100 km’den fazla mesafe kat edebiliyor. Rakun Pro2 sürücü dahil 155 kg, Rakun Pro3 ise 179 kg yük taşıma kapasitesine sahip. Bu yüklerin hem düz yolda hem de şu anda pazarda bulunan elektrikli motosikletlerden daha üstün bir yokuş tırmanma performansı ile rahatça ve güvenli bir şekilde taşınmasını sağlıyor.

Yenilikçi ve üstün elektrikli motor teknolojisiyle gücü doğru şekilde tekerleklere ileterek, özellikle İstanbul’un dik yokuşlarından zorlanmadan yol alabiliyor. 3 tekerlekli Pro3 versiyonu ise yükleri daha rahat taşımaya yardımcı olurken, arka iki teker bağımsız süspansiyonu sayesinde virajlarda normal 2 teker gibi manevra kabiliyetine sahip bulunuyor.

Pro2 ve Pro3’te bulunan 5 kW/h’lik batarya normal şebeke elektriği üzerinden kablosunun prize takılması ile rahat ve kolay bir şekilde şarj edilebiliyor. Rakun, satış ve kiralamada “dayanıklılık/sağlamlık”, “yokuş performansı”, “yük taşıma performansı”, “uzun bakım aralığı” gibi konularda iddialı olduğunu belirtiyor. Araç, 75000 km ya da 3 yıla kadar bakım gerektirmiyor.

Rakun içten yanmalı motora göre yaklaşık 1,5 yılda başa baş noktasına gelirken, 3. Yılın sonunda 64 K TL fiyat avantajı sağlıyor. Rakun, kârlı abonelik modelleri ile düşük satın alma maliyeti sunuyor.

Rakun'u tasarlarken en önemli konulardan biri “toplam sahip olma maliyetinin” rekabetçi olmasıydı. Müşteri beklentilerine baktığımızda sektördeki en önemli noktalardan biri araçların dayanıklı, sağlam ve dolayısıyla sürekli çalışır durumda olmasıdır.

Bu kapsamda yaptığımız çalışmalara göre filosunda 1000 Rakun olan bir işletmenin motorlu kuryelerinin 120-150 km/gün seyahat ettiğini varsaydığımızda 14 milyon TL tasarruf sağlıyor. (1.20 euro/L).

Kişinin bireysel kullanımlar için günde yaklaşık 30-35 km yol kat ettiğini varsayarsak; Rakun, 32 yetişkin ağacın bir yılda nötralize edeceği emisyon değeri olan 660 kg CO2 salınımını bir yıl sonunda engelleyebilir diyebiliriz. Ayrıca 4173 TL tasarruf sağlıyor bu durumda kendisi.

Motorlu kurye kullanımında sürücünün günde yaklaşık 120-150 km yol kat ettiğini varsayarsak; Rakun'un kullanıldığı bir yılın sonunda 3 ton CO2 salınımı engelleniyor; bu da 142 yetişkin ağacın bir yılda nötralize edeceği emisyon değerine eşit. Bunlara ek olarak da 14250 TL yakıt tasarrufu sağlıyor. 

Öne çıkan özellikler

  • · Yüksek Taşıma Kapasitesi:300 kg'a kadar yük taşıma kapasitesi
  • · Keskin Gösterge Paneli: Yüksek Kalite 5 '' TFT LCD Ekran
  • · Uzun Batarya Ömrü: Şarj Süresi: 4.5 saat / 5 kW saatlik kapasiteye sahip Li-ion Batarya
  • · Yüksek Yokuş Performansı: %35 e kadar
  • · Maksimum Hız: 45 km/s
  • · Güvenli Fren Sistemi: Kombine Hidrolik Disk Frenler
  • · Yüksek Manevra Kabiliyeti: Bağımsız Süspansiyon Sistemi
  • · Yüksek Menzil: +100 km
  • · Motor Gücü 4 kW
  • · Kolay Park: Tek Tuş ile Geri Vites
  • · Geniş Açılı Aydınlatma: Led Far