Elektrikli otomobiller dünyayı kasıp kavuruyor olsa da günümüz teknolojik sınırlamaları ile standart modellerden çok daha düşük bir kar marjına sahipler. Ortak amacı kar etmek olan üreticiler de bu durumdan bir hayli rahatsız. Adım adım yaklaşan elektrikli dönüşüme çok sıcak bakmayan markalardan biri olan SEAT, gelecekte bu durumu bir kez daha gözden geçirecek.

Volkswagen'in elektrikli modellere özel MEB platformuna kolayca erişim sağlayabilecek SEAT, henüz bu kartı kullanmış değil. Hatta SEAT'tan kopan Cupra'nın bile bu mimari ile yeni modellerin önünü açtığını görüyoruz. Born ve Tavascan'ın Cupra için ne kadar başarılı olacağı ise belirleyici olacak.

Galeri: 2022 Cupra UrbanRebel Konsept

SEAT'ın gelecek planları için mikrofonlara konuşan markanın AR&GE patronu Werner Tietz, şu ifadeleri kullanıyor: "Şimdilik elektriklendirme süreci bir hayli pahalı. Yönetim katı olarak Cupra'yı elektriklendirmek istiyoruz, yani önceliğimiz o. Fakat batarya üretimi ucuzlar ve elektrikli otomobillerin maliyetleri düşerse, SEAT için de EV modelleri konuşabiliriz."

SEAT'ın AR&GE patronu aynı zamanda Cupra'nın SEAT'ın yerini alamayacağını da ifade ediyor. Her iki markanın da farklı müşteri profillerine hitap ettiğini açıklayan Tietz, iki marka arasındaki ortak müşterilerin yüzde 10-15 civarında olduğunu da belirtti.

Bakalım SEAT'ın ilk elektrikli modelini ne zaman görebileceğiz...