Mercedes-AMG Project One Konsepti, Eylül 2017'de Frankfurt Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktığından bu yana geliştirilmesi merakla beklenen bir otomobildi. Hem AMG, hem de F1 şubesi, aracın dünya prömiyerinin 1 Haziran Çarşamba günü gerçekleştirileceğini sosyal medya hesaplarından duyurdu.

IAA tanıtımı sonrasında, son versiyonun konsept otomobile sadık kalacağını fakat bazı aerodinamik ayarların sürdürüleceğini gösteren casus fotoğraflarına da tanık olmuştuk. Tarihler Ekim 2021'i gösterdiğinde Affalterbach'tan gelen gözetmenler, elektrikli hiper otomobilin 2022'nin ortalarında üretime gireceğini doğrulamıştı. Bugün de görüyoruz ki, One, F1'den etkilenen başka bir araç olan Aston Martin Valkyrie'nin ayak izlerini takip ediyor gibi duruyor.

 

275 adet ile sınırlandırılmış olan CLK GTR'nin halefi, otomobil başına yaklaşık 2.7 milyon dolardan satılacak. Kendisi, F1'den uyarlanan turboşarjlı 1,6 litrelik bir motor ve en az 1.000 beygir gücü üreten dört elektrik motoru kullanacak. V6'nın devri 11.000 devire kadar çıkacağından, şimdiye kadarki en güçlü Mercedes yol otomobili ve en yüksek devirli motordan bahsettiğimizi belirtmeliyiz.

Geliştirme sırasında yaşanan en büyük sorunlardan biri de, yönetmeliklere uymak için motorun rölanti devrini 5.000 dev/dak'dan 1.200 dev/dak'ya düşürmek olarak belirtiliyor. Dört tekerlekten çekişli bu güzellik, 200 km/sa hıza altı saniyeden daha kısa sürede ulaşmalı ki bunun yanında da toplamda 350 km/sa azami hıza ulaşabilmeli. 

Eski AMG patronu Tobias Moers'in Eylül 2018'de, One'ın Porsche 919 Hybrid Evo'nun Nürburgring çevresindeki tur süresini geliştirebileceğine dair bir açıklaması olmuştu. Zuffenhausen menşeili yarış otomobili, Nordschleife'yi 5 dakika 19.55 saniyede tamamlamıştı.