Stellantis ve Toyota, Avrupa pazarları için hafif ticari araçlara odaklanan bir ortaklık ilişkisine sahip. Her iki şirket de, yepyeni bir büyük ticari aracı içerecek şekilde büyüyecek olan bu ortaklığı resmen duyurdu. Burada dikkat çekmek istediğimiz bir nokta var ki, o da her iki markanın ortaklığında tamamen elektrikli bir versiyon ile karşımıza çıkacakları.

Yeni aracın teknik özellikleri hakkında çok fazla bilgi olmasa da, kendisinin Stellantis tarafından geliştirileceği ve Avrupa'da Toyota tarafından tedarik edileceğini belirtebiliriz. Yeni araç, Avrupa'daki iki farklı Stellantis lokasyonunda, yani Gliwice, Polonya ve Atessa, İtalya'daki fabrikalarında üretilecek.

Galeri: Makyajlı Fiat Ducato Casus Fotoğraflar

Bahsettiğimiz ortaklıktan doğacak olan araç, 2024 yılında piyasaya çıktığında, Toyota'nın tarihindeki büyük ticari araç segmentindeki ilk modeli de olacak. Henüz teyide muhtaç olsa da, ileride göreceğimiz sıfır emisyonlu Ducato'nun halefi olabilir diye düşünüyoruz.

Stellantis CEO'su Carlos Tavares, "Stellantis, ticari araç segmentindeki ve her türlü ihtiyacı desteklemek için inşa edilmiş akülü elektrik teknolojisi geliştirmedeki uzmanlığını pekiştiriyor. Bu anlaşma aynı zamanda hafif ticari araç ve düşük emisyonlu araçlar için EU30'daki liderliğimizi güçlendiriyor. Bizi teknoloji, üretim, pazar payı ve karlılık açısından tartışmasız küresel hafif ticari araç lideri olma şeklinde belirlediğimiz "Dare Forward 2030" hedefimizi gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaştırıyor.” ifadelerini kullandı.

Stellantis ve Toyota'nın ortak geçmişine bakarsak, 2012'den beri hafif ticari araçlar konusunda işbirliği yaptıklarını belirtebiliriz. Toyota, Stellantis çatısı altında farklı markalardan satışa sunulan mevcut LCV'lerin versiyonlarını almak ve bunları bir Toyota rozeti ile Avrupalı ​​müşterilere satmak için para Stellantis'e para ödüyor.

Bu kadar bahsetmişken, Avrupa'daki hafif ticari araç segmenti ile ilgili de bazı bilgiler vermek isteriz. Buna göre segment, Avrupa'daki toplam yeni otomobil satışlarının önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2022'nin ilk çeyreğinde yaklaşık %18 gibi büyük bir düşüşe uğramasına rağmen, AB'de yeni ticari araç kayıtlarının Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin verilerine göre 411.097 adede ulaştığını belirtebiliriz.