ABD'li otomotiv devi General Motors, yakın zaman önce en güncel elektrikli (EV) modellerine çift katmanlı batarya paketleri ekledi. (Bu bataryalar seriden paralele çevrilebiliyor.) Bunun örneğini GMC Hummer EV'de görebiliyoruz. Ayrıca ilerleyen zamanlarda GMC Sierra EV ve Chevrolet Silverado EV'de de göreceğiz. Bunun sebebi ise bugün ortaya çıkan gelişme ile alakalı olabilir görünüyor. 

Bu konuyu biraz daha aydınlatmak gerekirse GM (General Motors), elektrikli araçlarda çift şarj girişi için bir patent aldı. Bu patentte hedeflenen amaç tabii ki de 2 şarj girişinin aynı anda bağlanıp, 2 parçalı bataryanın normale göre daha kısa sürede şarj edilmesi şeklinde. GM hatta tek şarj cihazı olan bir yerde 2 elektrikli otomobilin şarja ihtiyaç duyması hâlinde, şarja takılan birinci aracın bir şarj istasyonu görevi göreceğini de belirtiyor.

Bu patentteki 2 porttan birisinin 350 kW'a kadar hızlı şarj, diğerinin ise 22 kW'a kadar şarj desteği sunması planlanıyor. Bu noktada, ikinci yani düşük kapasiteli soketin, araca bağlanan elektrikli cihazların şarjı için de ideal bir soket olacağı da belirtiliyor. Yani çift soket patenti, birden fazla amaca hizmet edebilecek şekilde düşünülmüş görünüyor.

Piyasadaki elektrikli modellerden Porsche Taycan'da da benzer bir durum görüyoruz. (Çift şarj girişi ve birisinin hızlı şarj uyumlu olması.) GM, bu patenti için, ek ücret ödenip opsiyon yapılması durumunda ikincil şarj girişinin de 800 volt'a yükseltilerek hızlı şarja destek verecek hâle getirilebileceğini de belirtiyor.

GM'in bu patentinde Taycan'daki sisteme göre bir fark da iki şarj portunun da aracın aynı tarafında yer alması şeklinde oluyor. Yani Taycan'daki sistemde iki portun aynı anda kullanılması amaçlanmamış iken GM'in bu patentinde aynı anda kullanım da amaçlanmış.