Nissan elektrikli otomobil (EV) sektörüne erken atılım yapan markalardan birisi konumunda. Çünkü firmanın sıfırdan tasarlanan elektrikli hatchback modeli Leaf, dünya genelinde başarılı satış miktarlarını yakalamış durumda. Bu araç ayrıca piyasaya çıkan ilk tamamen elektrikli modellerden birisi şeklinde.

Fakat Nissan'ın elektrikli otomobil serüveni aslında Leaf modeliyle başlamamış. Çünkü bu haberimize konu olan 1991 model araç, Nissan'ın "Future Electric Vehicle (FEV)" olarak adlandırdığı elektrikli bir konsept otomobil.

Aracın tasarımına bakıldığı zaman zaten seri üretim hedeflenerek hazırlanan bir model olmadığını da anlayabiliyoruz. Zaten bu araç o yıllarda piyasaya sürülse dahi, o dönemlerde elektrikli araçlara pek rağbet olmamasından dolayı tutulmazdı diyebiliriz.

Galeri: 1991 Nissan FEV Concept

Nikel kadmiyum batarya paketine sahip olan bu elektrikli konsept otomobil, 250 km menzile sahip. Nissan hatta o dönemde bu aracın hızlı şarj edilebileceğini bile açıklamış. SQC yani Super Quick Charge (süper hızlı şarj) adlı bir sistem ile bu hızlı şarjın gerçekleştirebildiği belirtilmiş. Bu sistemin de 200-volt'luk bir elektrik bağlantısına ihtiyaç duyduğunu öğreniyoruz. Aracın bu şekilde belirtilen şarj süresi 6 dakikada %40 dolum şeklinde.

Nissan, normal bir 100-volt'luk prizden şarj edilmesi durumunda bu aracın tam dolum için 8 saate ihtiyacı olduğunu da o dönemde açıklamış. Aracın diğer verimli özellikleri arasında kabin ısıtmasındaki verimi artıran bir ısı pompası (ısı pompaları, motordan gelen sıcak havaya olan bağımlılığı azaltır) ve tavandaki güneş panelleri örnek gösterilebilir.

Elektrik aksamı olarak dönemine göre başarılı özelliklere sahip olan aracın performansı ise pek de iyi değilmiş. Çünkü aracın açıklanan 0-100 km/s hızlanma süresi 20 saniye ve maksimum hız değeri de 130 km/s imiş.

Tasarım anlamında ise Nissan, bolca alüminyum kullanarak gövdeyi hafif tutabilmiş ve aerodinamik yapı sayesinde rüzgar sürtünme katsayısını 0.19'da tutmuş.