Son yıllarda elektrikli segmentteki yatırımlarını hızlandıran BMW, yeni modeller ile karşımıza çıkmayı sürdürüyor. Geçtiğimiz yıl tanıtılan i4 de bu girişimlerin önemli bir parçası olmuştu. Uzun bir bekleme sürecinin ardından Bavyeralı EV sonunda ülkemize de giriş yaptı.

i4, her bölgede olduğu gibi ülkemizde de iki farklı donanım paketi ile satılacak. Bu versiyonlardan ilki olan i4 eDrive40, arkadan itişli bir yapıya sahip. Sadece arka aksta bulunan elektrikli motorundan 340 bg güç ve 430 Nm tork üretebilen model, 0-100 km/sa hızlanmasını da 5.7 saniyede tamamlayabiliyor.

Galeri: 2022 BMW i4

Tam dolu bataryası ile 590 km menzil sunacak olan eDrive40, hızlı şarj özelliğine de sahip. 11kW'lık standart şarj üniteleri ile 8.5 saatte tam batarya kapasitesine ulaşabilen model, 200 kW hızlı şarj ile 10 dakikada 164 km menzil sunabilecek. Aracın şarj doluluğunun hızlı şarj ile yüzde 10'dan yüzde 80'e ulaşması ise 31 dakika sürüyor.

i4 ailesinin zirvesindeki i4 M50 ise M departmanının bugüne kadar geliştirdiği ilk tamamen elektrikli otomobil olma özelliğini taşıyor. Çok daha agresif bir görünüme sahip olan model, M Performance parçaları ile süslenmiş durumda. 50-50 ağırlık dağılımı ve yere yakın ağırlık merkezi ile iyi bir yol tutuşu sunacak model, her iki aksında bulunan elektrikli motorlarından 544 bg güç ve 795 Nm tork üretebiliyor.

BMW'nin resmi sitesine göre i4 eDrive 40, yüzde 60'lık ÖTV dilimine girerek 1.892.900 TL'lik bir fiyat etiketi ile satışta. Bir üst seviyeye çıkmak isteyen okuyucularımız ise yaklaşık 2.5 milyon TL'yi gözden çıkarmak zorunda kalacak.