Mini'nin yeni nesil bir Countryman üzerinde çalıştığını daha önceki haberlerimizde işlemiştik. BMW 2 Serisi Active Tourer ve yeni nesil X1 ile paylaşılan FAAR platformunu kullanacak olan bu bebek, ilk kez şarj edilebilir hibrit kurulum ile halka açık yollarda keşfedildi.

Autocar'ın haberine göre şarj edilebilir hibrit Countryman, Mini'nin tarihteki en güçlü üretim otomobili olabilir. Böyle söylenmesinin ardında yatan en büyük söylem, elektrikli güç aktarma sisteminin toplam 324 beygir gücü üreten 1.5 litrelik turboşarjlı üç silindirli gaz motorunu bir elektrik motoruyla birleşmesidir. Dört tekerlekten çekiş özelliği ile gelecek olan bu yeni nesil Mini ayrıca 14.2 kW/saatlik bir pil paketi ile 88 kilometrelik tamamen elektrik menzil sunabilecek.

Galeri: 2023 Mini Countryman S İlk Casus Fotoğrafları


Kendisinin JCW rozeti ile taçlandırıp taçlandırılmayacağını bilmiyoruz. Şunu da söylemeliyiz ki Mini'nin gelecekte elektrikli modellerde bu son eki kullanmayı düşündüğüne dair duyduklarımız var. Bu arada yukarıdaki galeride gördüğümüz bu aracın şarjı ne alemde diye soracak olursanız, kendisi 7.4 kW'lık bir şarj cihazıyla yaklaşık 2.5 saatte tamamen şarj olabiliyor.

Kendisinin ayrıca, 244 beygir gücüne sahip daha az güçlü bir versiyonunu da görmemiz mümkün. Bu konu ile ilgili söyleyebileceğimiz tek şey, 1.5 ve 2.0 litrelik turbo gazlı motorlar ve 2.0 litrelik dizel motorların geliştirilme aşamasında olduğu. Hikayenin sonunda, tamamen elektrikli bir versiyonun ilerleyen dönemde standart dört tekerlekten çekiş sistemi ile seriye katılacağını söylemek mümkün.

Haberimizin sonlarına doğru gelirken, Autocar'ın bir iddiasını daha buraya taşımak isteriz. Zira onlar, yeni Countryman'in Toyota CH-R ve Nissan Juke'un segmentinden ziyade Toyota RAV4 ve Nissan Qashqai'nin segmentinde konumlanacağını düşünüyorlar.