Avrupa, yeni hibrit modeline merhaba demeye hazırlanıyor. Bölgede ve ülkemizde oldukça sevilen Nissan Juke, yaz aylarında hibrit türevi ile karşımıza çıkacak. Qashqai Hybrid ile birlikte satışa sunulacak olan Juke Hybrid, resmen tanıtıldı.

Nissan, Qashqai Hybrid içerisindeki 1.5 litrelik motor ürettiği güç ile bataryaları besliyor. Elektrikli motorlar ise 190 bg güç ve 330 Nm tork çıkışı sağlayabiliyor. Juke Hybrid'de ise 1.6 litrelik benzinli ünitenin bir çift elektrikli motor ile birlikte çalıştığını göreceğiz. İçten yanmalı motor 94 bg güç üretebilirken elektrikli motorlardan biri 49 bg güç üretebilecek. İkinci elektrikli motor ise 20 bg gücü ile marş dinamosu görevi görecek.

Galeri: Nissan Juke Hybrid

Bu karmaşık sistem tamamen tasarruf odaklı olarak çalışacak. Nissan, oldukça küçük bir bataryaya sahip olan aracın boyundan büyük işler gerçekleştirdiğini öne sürüyor. Örneğin test sürücüleri şehir içerisindeki rotalarının yüzde 80'ini tamamen elektrikli modda gidebiliyor. Juke Hybrid çalıştırıldığı andan itibaren tamamen elektrikli modda çalışıyor ve 55 km/sa hıza ulaşabiliyor.

Fakat Juke Hybrid'in bu karmaşık yapısındaki en ilginç sistem şanzımanı. Model; senkromeç adı verilen sistem yerine, genellikle NASCAR araçlarından tanıdığımız sert geçişli çeneli kavrama sistemini kullanıyor. Nissan bu sayede şanzımanın 4 içten yanmalı, 2 de elektrikli vites değişimi gerçekleştirebileceğini söylemiş. İki elektrikli motor bu sistem içerisinde otomatik olarak çalışarak "sorunsuz ve hassas bir hızlanma" sunuyor. Hatta Japon üretici, direksiyonun başındaki kişinin bir EV kullanıyormuş hissi yaşayacağından emin.

Görsel anlamda ise Juke Hybrid'i ailesinin geri kalanından ayırmak pek kolay değil. Göze çarpan en önemli değişiklik, artık açık olmasına gerek kalmayan ızgarası. Ön tampon ve spoiler de daha iyi bir aerodinamik yapı için yenilenmiş.